"شش ماهۀ" بحرین، محرم را در زندان می‌گذراند

چهارشنبه 7 آبان 1393 - 20:15

خردسال‌ترین زندانی ِ بحرین در سن شش ماهگی، سومین روز حبس خود را هم در زندان آل‌خلیفه به شب رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین حبیب مبارک" که شش ماهه به دنیا آمده است، به سبب نارسایی در سیستم ایمنی بدن، به مدت سه ماه زیر دستگاه مرکز مراقبت های ویژه بیمارستان نگهداری شده بود و برای رسیدگی به نمودار رشد و سلامت، نیازمند طی دوره های درمان است.

"زهره الشیخ" مادر حسین، دو روز پیش، به دست نظامیان رژیم آل خلیفه بازداشت و ناچار شد نوزادِ شیرخواره اش را به همراه خود به زندان ببرد.

زهره الشیخ، پس از دریافت تماسی تلفنی از "حبیب مبارک" شوهرش، مقداری پول و لباس برای او به زندان الحوض الجاف برد. حبیب مبارک، پس از آتش سوزی در شهرداری جدحفص، به اتهام ارتکاب اعمال تروریستی به همراه چند شهروند دیگرِ بحرینی به زندان افتاد. این در حالی است که خانواده حبیب، بارها تاکید کرده اند که هنگام آتش سوزی، او در خانه در حال برگزاری جشن ختنه سوران نوزاد شیرخواره اش بود.

به گفته زینب، خواهر زهره الشیخ، وقتی زهره برای ملاقات با شوهرش و تحویل لباس و پول به او، به زندان الحوض الجاف رفت و کارت شناسایی خود را به مسئولان زندان نشان داد، ناگهان شماری از نیروهای زندان دور او جمع شده و او را بازداشت کردند.

زهره الشیخ، پیش از این به اتهام شرکت در تظاهرات، به یک سال زندان محکوم شده بود که 4 ماه از مدت محکومیت خود را در زندان گذراند، سپس به حال خود رها شد و ازدواج کرد و نوزاد خود را به دنیا آورد، آن گاه بار دیگر، دستگیر شد.

با توجه به این که نوزاد زهره الشیخ، شش ماهه به دنیا آمده است، می توان او را خردسال ترین زندانیِ زندان های بحرین خواند.

26

زهرة الشيخ به همراه نوزاد شيرخواره اش، حسين

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها