واکنش تونسیها به سفر یک صهیونیست به کشورشان

واکنش تونسیها به سفر یک صهیونیست به کشورشان
يکشنبه 11 آبان 1393 - 10:44

سفر یک صهیونیست فرانسوی تبار به تونس با اعتراض شماری از فعالان در این کشور همراه شد؛ بسیاری از کارشناسان، این نظریه پرداز صهیونیست اروپایی را با بحرانهای ایجاد شده در برخی کشورهای منطقه مرتبط می دانند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی از مردم تونس در فرودگاه بین المللی کارتاج شهر تونس پایتخت این کشور در اعتراض به ورود صهیونیستی به نام " برنارد هنری لِوی" به کشورشان تظاهرات کردند .
تظاهرکنندگان که در میان آنها " حمه الهمامی " رئیس جبهه مردمی تونس نیز حضور داشت، در شعارهای خود اعلام کردند که افرادی مثل برنار که در ناآرامی های سوریه و لبنان دست دارند و از تجاوزات اسرائیل به باریکه غزه حمایت می کنند ، جائی در تونس ندارند .
نیروهای امنیتی فرودگاه، هنری لوی را از در دیگر فرودگاه خارج کردند، و هنوز معلوم نیست که چه فرد یا نهادی وی را به تونس دعوت کرده است و پس از خروج از فرودگاه به کجا منتقل شده است .
سفر این نظریه پرداز صهیونیست به تونس با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور همزمان شده است و انتخابات ریاست جمهوری نیز به زودی برگزار خواهد شد .
انتخابات پارلمانی تونس روز 26 اکتبر برگزار شد و انتخابات ریاست جمهوری نیز روز 23 نوامبر برگزار خواهد شد .
دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری تونس با ابراز بی اطلاعی خود از فرد یا نهاد دعوت کنندۀ این صهیونیست، اعلام کرد: المنصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس برنارد هنری لوی را برای سفر به این کشور دعوت نکرده است . 
"  انور الغربی " مشاور روابط بین الملل رئیس جمهوری تونس اعلام کرد : رئیس جمهوری تونس از ملت فلسطین حمایت می کند و هرگز با یک صهیونیست که خواستار مداخله خارجی در سوریه است ، مصافحه نخواهد کرد .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها