نقش مرجعیت در عزم عراقیها برای مقابله با داعش

نقش مرجعیت در عزم عراقیها برای مقابله با داعش
يکشنبه 11 آبان 1393 - 11:36

کارشناسی نظامی عراقی تأکید کرد که مرجعیت نقش مهمی در اعتماد مجدد مردم به ارتش در مبارزه با داعش ایفا کرد، و این کشور برای مبارزه با تروریست ها نیازی به مداخلۀ ائتلاف آمریکایی ندارد.

"احمد المیالی" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: پس از آزادسازی منطقه جرف الصخر ارتش و نیروهای مردمی انگیزه بیشتری برای آزادسازی دیگر مناطق تحت تصرف داعش در استان دیالی پیدا کردند، و هم اکنون با عزم راسخ تر به سوی استان صلاح الدین پیشروی می کنند.
المیالی خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی در صدد پاکسازی کامل استان الانبار و مصمم به شکستن محاصره شهر هیت و منطقه عامریه ی فلوجه هستند.
وی افزود: آزادسازی منطقه مهم جرف الصخر نشان داد که ارتش و مردم می توانند بدون مداخله آمریکا و متحدانش پیروز از میدان جنگ بیرون بیایند. پیروزی ارتش در آزادسازی این منطقه همچنین ثابت کرد که حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش بی فایده است و این حملات نمایشی است.
این کارشناس عراقی اعلام کرد: آمریکا و متحدانش تاکنون به اعضا و مواضع داعش حمله نکرده اند، بلکه فقط مواضعی را که داعش دیگر از آن استفاده نمی کند، هدف گرفته اند.
المیالی گفت: مردم و دولت به ارتش و نیروهای مردمی در سرکوب داعش اعتماد دارند و می دانند که اگر زمینه فراهم شود، ارتش با کمک عشایر و داوطلبان می تواند این گروه تروریستی را سرکوب کند.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد کردن به ائتلاف آمریکایی برای سرکوب داعش بی فایده است. ارتش و مردم می توانند با همکاری یکدیگر استان های الانبار و نینوا را از تروریست ها پاکسازی کنند.
این کارشناس نظامی عراقی افزود: هدف آمریکا و متحدانش سرکوب داعش و آزادسازی استان های عراق از تصرف این گروه تروریستی نیست، بلکه آنان به دنبال تامین منافع خود هستند.
وی تأکید کرد: رهنمودهای مرجعیت نجف اشرف باعث تقویت روحیه و راسخ تر شدن عزم ارتش و مردم برای ایستادگی و پایداری در برابر داعش شده است.
MKH-1-22:48

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها