سایت خبری آمریکایی: عربستان در سرکوب بحرینیها مشارکت دارد

سایت خبری آمریکایی: عربستان در سرکوب بحرینیها مشارکت دارد
دوشنبه 12 آبان 1393 - 13:01

یک سایت خبری آمریکایی با اشاره به مشارکت نیروهای گارد ملی عربستان در سرکوب مردم بحرین، این نیروها را آلت دست خاندان آل سعود توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "بیزنس اینسایدر" گارد ملی عربستان را عامل سرکوب انقلاب ها و اعتراضات خاورمیانه که از 4 سال پیش شکل گرفته است، دانست و افزود: این نیروها برای سرکوب تظاهرات و اعتراضات سال 2011 بحرین وارد این کشور شدند.

این گزارش تاکید می کند نیروهای گارد ملی در سراسر کشور عربستان مستقر شده اند، و بیش از 100 هزار نظامی که اغلب از قبایل هستند، اعضای آن را تشکیل می دهند.

نیروهای گارد ملی عربستان توسط کشورهای غربی به خوبی آموزش دیده اند و اسلحه پیشرفته آمریکایی، زره پوش و هواپیما در اختیار دارند و مراقب تحرکات 29 میلیون شهروند عربستانی هستند که تحت سلطه مطلق خاندان حاکم زندگی می کنند.

این سایت آمریکایی می افزاید: طی فرایند نوسازی و تجهیز نیروهای گارد ملی، در سال 1975 هزار نفر از سربازان آمریکایی این نیروها را برای مبارزه با شورش های شهری آموزش دادند و علاوه بر آن انگلیس سالانه حدود 20 گروه آموزشی را برای پیشرفت مستمر این نیروها به عربستان اعزام می کند.

 

پربیننده ترین خبرها