بايدن عذرخواهي از اردوغان را تكذيب كرد !

بايدن عذرخواهي از اردوغان را تكذيب كرد !
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 09:24

معاون رئيس‌جمهور آمريكا گفت، هرگز از رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه غذرخواهي نكرده و تنها به توضيح اظهارات خود پرداخته است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، «جو بايدن» اظهار داشت که در تماس با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به وي گفته است، برداشت نادرستي از سخنان او شده.

بایدن تأکید کرد که هرگز از اردوغان عذرخواهي نكرده بلکه مواضع خود را برای وی تشریح کرده است.

جو بایدن چندی پیش در سخنانی، مشلات آمریکا در جنگ با داعش را " همپیمانانش " دانسته بود و برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان سعودی را به حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی متهم کرده بود. بایدن گفته بود که برخی از کشورها به دلیل تلاش برای براندازی دولت سوریه، باعث پدید آمدن گروه های تندرو و تروریست شده اند.

با انتقاد ترکیه و عربستان از سخنان بایدن، رسانه ها به صورت گسترده خبر عذرخواهی بایدن را منتشر کردند. حال بایدن این عذرخواهی را تکذیب کرده است.

بایدن به شبكه تلويزيوني «سي ان ان» گفت که اردوغان را به خوبي مي‌شناسد و با او كار كرده است و در تماس با او گفته است كه آن چيزي كه از حرف هايش گزارش شده، دقيق نبوده است.

جو بايدن ماه گذشته در سخنراني كه در دانشگاه «هاروارد» ايراد كرد، به نقش متحدان آمريكا در منطقه مانند تركيه و قطر در تقويت گروه‌هاي تروريستي اذعان كرد و گفت: اين كشورها با هدف براندازي نظام سوريه ميليون‌ها دلار صرف تسليح و تقويت گروه‌هاي مسلح كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها