گزارشگر العالم: وضعیت شهر قدس بسیار ناآرام است

گزارشگر العالم: وضعیت شهر قدس بسیار ناآرام است
پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 12:06

العالم - شهر اشغالی قدس پس از عملیات استشهادی "ابراهیم العکاری" بسیار ناآرام است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحولات اخیر را جنگ قدس خوانده است .

به گزارش "خضر شاهین" گزارشگر شبکه خبری العالم در قدس اشغالی، اردوگاه شعفاط که زادگاه ابراهیم العکاری است، تحت محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارد و وضعیت قدس همچنان متشنج است.

شهید ابراهیم العکاری عملیات استشهادی خود را در خیابان شمعون نزدیک منطقه شیخ جراح شهر اشغالی قدس اجرا کرد که در آن 2 نظامی صهیونیست کشته و 10 شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند که وضعیت جسمی 4 نفر از آنها بسیار وخیم است.

نظامیان صهیونیست همچنین در مسجد الاقصی از گلوله های حاوی گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی برای متفرق کردن فلسطینی ها استفاده می کنند که این امر باعث آتش گرفتن بخشی از مسجد "القبلی" شد.

همچنین تعدادی از فلسطینی ها از جمله شیخ "عمر الکسوانی" مدیر مسجد الاقصی نیز بازداشت شده است.

نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی بیش از 20 فلسطینی را که برای دفاع از این مسجد با صهیونیست ها درگیر شده بودند، زخمی کردند.

نتانیاهو نیز تحولات اخیر قدس را جنگ نامیده است و اعلام می کند که با فلسطینی های ساکن قدس با شدت برخورد خواهد کرد.

نتانیاهو گفت، حماس برای این عملیات بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. تعدادی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز خواستار جلوگیری از تردد آزادانه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و چند قام دیگر فلسطینی و ممنوعیت خروج آنها از رام الله شده اند.

6-22:34

پربیننده ترین خبرها