گزارش العالم از موفقیت کمیته های مردمی انصارالله یمن

گزارش العالم از موفقیت کمیته های مردمی انصارالله یمن
شنبه 17 آبان 1393 - 10:37

صنعا (العالم) ـ منابع محلی در استان "اب" در مرکز یمن از بازگشت آرامش به منطقه العدین که به کنترل کمیته های مردمی جنبش انصارالله در آمده خبر دادند.

به گزارش خبرنگار العالم از صنعا، یک روز بعد از بیرون راندن عناصر القاعده از منطقه العدین در استان "اب" و تسلط اعضای کمیته های مردمی بر این منطقه و ایجاد ایست و بازرسی و گشتی های امنیتی توسط آنان، یک موفقیت میدانی دیگر برای این گروه در جنگ علیه القاعده رقم خورد.
کمیته های مردمی پیش از این نیز القاعده را از الرادع و الرمضه در مرکز یمن و منطقه جبل راس در استان الحدیده در غرب کشور بیرون رانده و کنترل این مناطق را در دست گرفته بودند.
احمد المکش، نویسنده و تحلیل گر سیاسی یمنی، در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: پیشروی کمیته های مردمی در استان "اب" گام مثبتی به سوی امنیت و آرامش و کاهش نقش القاعده است.
بعد از برخورداری کمیته های مردمی از پشتیبانی قبایل، جنگ و گریز در سایر مناطق همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر در همایش اخیری که با حضور افراد سرشناس یمنی برگزار شد، بر ضرورت باقی ماندن کمیته های مردمی با هدف مقابله به خطر امنیتی روزافزون به ویژه در شرایط غیبت و ناتوانی نیروهای حکومتی تاکید شد.
فضل ابوطالب، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، گفت: تکفیری ها در مناطق مختلف یمن باعث ایجاد ناآرامی شده اند و کمیته های مردمی به دفاع از منافع و اموال خصوصی و عمومی برخاسته اند در حالی که این وظیفه دولت است و تا زمانی که دولت سلامت خود را بازیابد این کمیته ها به انجام این وظایف ادامه می دهند.
بازگشت سلامت به دولت یمن ارتباط مستقیمی با توفیق فرایند سیاسی در این کشور دارد که در حال حاضر نگرانی هایی در باره فرایند اصلاح دولت وجود دارد زیرا با به میان آمدن صحبت هایی از احتمال مجازات برخی شخصیت های یمنی از جمله علی عبدالله صالح، رییس جمهور سابق، و یارانش، تحرکات آنها برای تنش آفرینی، تهدید و فراخوان برای تظاهرات آغاز شده است.
عبده الجندی، سخنگوی رسمی حزب کنگره مردمی یمن، به خبرنگار العالم گفت: این حزب هرگونه تهدید یا دخالت در امور داخلی کشور را به شدت نفی می کند و با توجه به این که همه نیروهای سیاسی توافقنامه صلح و مشارکت را امضا کرده اند تحریم و مجازات در این شرایط سخت بی معنا است.

دولت جدید یمن دیروز با اعلام اسامی 36 وزیر و به هدف خارج کردن این کشور از بحران سیاسی خطرناک کنونی تشکیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها