در کمتر از یک هفته اتفاق افتاد؛

استعفای دومین مجری شبکه سعودی العربیه

استعفای دومین مجری شبکه سعودی العربیه
يکشنبه 18 آبان 1393 - 19:54

مجری عراقی شبکه العربیه وابسته به رژیم آل‌سعود، با غیرمنصفانه خواندن سیاست های این شبکه از ادامه همکاری با آن استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سهیر القیسی" مجری عراقی شبکه العربیه در صفحه شخصی خود در شبکه ارتباط اجتماعی فیس بوک نوشت که به سبب سیاست های غیرمنصفانه العربیه در قبال عراق، از ادامه حضور در بخش خبری ساعت 16 در شبکه خودداری کرده است.

وی همچنین نوشت: پس از سؤالهای متعدد درباره علت عدم حضور در مشروح خبری ساعت 16، باید بگویم که سیاستهای شبکه در قبال عراق منصفانه نیست. من عراقی هستم و به عرب بودن و عراقی بودنم می بالم؛ از این رو از حضور در این برنامه خودداری می کنم. این موضع من است؛ زیرا عراق را دوست دارم و کنار کشور عزیزم عراق که گرفتار جنایات گروه های وحشی است، می مانم.

القیسی که دندانپزشک است، پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که به کار کردن در زمینه تخصص اصلی خود نیز علاقه دارد.

استعفای سهیر القیسی نخستین اعتراض به سیاست های شبکه العربیه نبود؛ زیرا پیش از وی نیز "حافظ المیرازی" مجری مصری شبکه العربیه نیز استعفا داده بود. المیرازی در یکی از برنامه ها، به طور زنده استعفای خود را مطرح کرد و علت آن را "غیرحرفه ای" بودن این شبکه خواند.

المیرزای تاکید کرد که سبب استعفای وی، سیاستهای رسانه ای غیرمستقل شبکه العربیه و نیز غیر حرفه ای بودن آن است.

این گوینده مصری در برنامه "استودیو القاهره" آزادی مطبوعات و آزادی اندیشه در مصر و عربستان را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: "آیا مطبوعات عربستان جرات دارند یک سخن بر ضد ملک عبدالله و یا علیه نظام عربستان بگویند؟ اگر نتوانیم دیدگاه خود را مطرح کنیم پس باید به کار خود ادامه ندهیم.. در قسمت بعدی درباره اوضاع عربستان سخن خواهیم گفت..اگر چنین شود، این بدان معناست که العربیه شبکه ای مستقل است، اما در غیر این صورت، با شما خداحافظی می کنم و از اینکه در این مدت بیننده برنامه استودیو القاهره بودید، سپاسگزارم".

پربیننده ترین خبرها