تهدید آوارگان سوری در لبنان از سوی مجری شبکه قطری

تهدید آوارگان سوری در لبنان از سوی مجری شبکه قطری
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 22:30

پس از حملات برخی چهره های گروه 14 مارس لبنان به آوارگان سوری شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری، مجری معروف شبکه الجزیره قطر نیز بر موج تهدید و ارعاب رای دهندگان سوار شد.

به گزارش پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل القاسم" مجری شبکه الجزیره قطر در صفحه فیسبوک خود نوشت: یک گروه لبنانی، اسامی هزاران سوری را که در سفارت سوریه در انتخابات شرکت کردند ثبت کرده است. این اسامی برای حذف از لیست آوارگان به کمیساریای آوارگان داده خواهد شد؛ زیرا رای دهندگان از حمایت نظام سوریه برخوردارند و مستحق حق آوارگی نیستند. !!
وی ادامه داد: ندیم قدیش، فعال رسانه ای لبنانی نیز خواستار اخراج سوری هایی شده است که به بشار اسد رای دادند ... زیرا این افراد آواره محسوب نمی شوند .. این افراد کسی را در کشورشان دارند که از آن ها دفاع کند.
مجری برنامه "الاتجاه المعاکس" افزود: سفیر سوریه در لبنان می گوید 80 هزار سوری در سفارت رای داده اند. خیلی خوب اما سوری های مقیم لبنان حدود 2 میلون نفرند. مگر نه؟
حضور آوارگان سوری در انتخابات ریاست جمهوری در سفارت سوریه در لبنان به حدی گسترده و غیرمنتظره بود که این انتخابات یک روزه برای سوری ها در لبنان یک روز دیگر تمدید شد.

رأی گیری از شهروندان سوری مقیم خارج از این کشور طبق برنامه اعلام شده قبلی از سوی ستاد برگزاری انتخابات چهارشنبه برگزار شد. البته شمار قابل توجهی از کشورهای عربی وغربی از برگزاری این انتخابات جلوگیری کردند و مانع از رأی دادن سوری ها در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها