تردید بغداد درباره اعزام نظامیان آمریکایی به عراق

تردید بغداد درباره اعزام نظامیان آمریکایی به عراق
دوشنبه 19 آبان 1393 - 17:17

بغداد (العالم) – محافل عراقی درباره کارایی و اهداف تصمیم کاخ سفید برای اعزام یکهزارو 500 نظامی آمریکایی دیگر به عراق همزمان با ادامه حملات هوایی ائتلاف علیه مواضع گروهک تروریستی داعش ابراز تردید نمودند.

"احمد الشریفی" کارشناس امنیتی عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه آمریکا در صدد اشغال نظامی مجدد عراق به بهانه مبارزه با تروریسم است، گفت: آمریکا به دلیل آن که در زمینه آموزش و مسلح سازی ارتش عراق با شکست مواجه شده همچنان برای بازگشت نظامی به عراق تلاش می کند؛ امری که حکایت از نقض حاکمیت ملی عراق دارد.

آمریکا ماه سپتامبر 2014 ، 300 نظامی به عراق اعزام کرد که بسیاری از احزاب سیاسی عراق ضمن اعلام مخالفت با این موضوع، آن را زمینه ساز مداخله نظامی در کشورشان دانستند و تاکید کردند که عراق نه به نظامیان بیگانه بلکه به تسلیحات و حمایت نظامی از ارتش نیازمند است.

"محمد محی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی نیز در این زمینه می گوید: این شیوه ای تازه برای اشغال دوباره عراق و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در مناطقی است که در آن حضور دارند، خواه به خاطر ایجاد منطقه سنی نشین یا اجرای طرح هایی است که آمریکایی ها می خواهند به زور آن را به عراق تحمیل کنند.  

ناظران معتقدند که تبلیغات آمریکا درباره خطر داعش که مناطقی از سوریه و عراق را در اشغال دارد به منظور ایجاد پایگاه های آمریکایی و حضور دائمی به منظور تامین منافعش در منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها