نماینده سوری:

گزارش سازمان ملل درباره داعش ناقص است

گزارش سازمان ملل درباره داعش ناقص است
شنبه 24 آبان 1393 - 11:51

دبیر مجلس سوریه با اشاره به ناقص بودن گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره داعش، پیگرد حامیان منطقه ای و بین المللی داعش را خواستار شد.

"خالد العبود" روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل متحد درباره جنایت های داعش گفت: این گزارش دیرهنگام و ناقص است و به منشا داعش که قدرت های بین المللی و منطقه ای هستند اشاره ای نشده است.
وی با تاکید بر این که این قدرت ها با حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر مسلح و پوشش اطلاعاتی، به تروریست ها در منطقه کمک می کنند بنابراین مجازات و پیگرد نباید فقط مختص عناصر تروریست باشد بلکه دنیا باید حامیان آنان را نیز مجازات کند.
العبود افزود: گروه داعش از لحظه اول شکل گیری جریان ضد دولتی در سوریه وجود داشت و جنایاتش علیه نیروهای مسلح سوری در درعا از نخستین روزهای بحران موجود است.
وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه توانست حقیقت این گروه را آشکار کند و با مقاومت و پایداری چهره واقعی آنها را به جهانیان نیز نشان دهد که این امر در تغییر موضع برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی در قبال داعش موثر بود.
کمیته تحقیق سازمان ملل متحد درباره سوریه در گزارش اخیر خود به جنایات داعش در مناطق تحت سیطره این گروه در این کشور اشاره و آن را به عنوان جنایات ضد انسانی اعلام کرد.
این کمیته همچنین بازخواست قدرت های بین المللی حامی داعش را در دیوان کیفری بین المللی خواستار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها