وضعیت زنان بازداشتی بحرینی از زبان زینب الخواجه

وضعیت زنان بازداشتی بحرینی از زبان زینب الخواجه
شنبه 24 آبان 1393 - 13:13

زینب الخواجه از فعالان حقوق بشر زندانی بحرینی در تماس تلفنی کوتاه با مادرش، خدیجه الموسوی، از وضعیت تاسف بار زنان بازداشتی در زندان رژیم آل خلیفه خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالهادی الخواجه و دخترش زینب الخواجه ازفعالان حقوق بشر و زندانی رژیم آل خلیفه هستند. خدیجه الموسوی، همسر عبدالهادی الخواجه و مادر زینب الخواجه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر از وضعیت زنان زندانی بحرینی از زبان دخترش می گوید.
خدیجه الموسوی خاطرنشان کرد که دخترش در تماس سه دقیقه ای درباره وضعیت زنانی که به تازگی بازداشت شده اند، سخن گفته است.
وی افزود: زینب در تماس با مادرش گفته است، زنی به نام زکیه سید محمد العلوی به سلول وی آورده شده که هفت ماه باردار است و دختر کوچکی نیز دارد. دو روز قبل به همراه دختر کوچکش در پی حمله نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده و تلفن های همراه و کامپیوتر منزلش نیز مصادره شده است.
خدیجه الموسوی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر به نقل از دخترش زینب الخواجه افزود: زکیه الموسوی در حالی که فرزند کوچکش را در آغوش داشت و رو به دیوار نگه داشته شده بود مورد بازجویی و بدرفتاری قرار گرفته و مسوولان زندان او را از تعویض پوشک کودک بازداشته و چیزی برای خوردن به آنها نداده اند و بعد از تحویل کودک به خانواده زکیه، حال وی وخیم و به بیمارستان منتقل شده است.
با وجود آن که پزشک از ماموران خواسته که زکیه را به بیمارستان نظامی منتقل کنند اما آنها او را دوباره به محل بازجویی برده اند و همه این ها فقط به دلیل به زبان آوردن یک کلمه توسط زکیه در خصوص برنامه مربوط به یکی از گروه ها بوده است.
زینب در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرده است: روز گذشته 7 زن بازداشت شده اند که اکثر آنها شوکه بودند و درحالی که رو به دیوار ایستاده بودند از آنان بازجویی می شد و به مدت دو روز بدون آن که وکیل داشته باشند و در حضور دهها تن از نیروهای امنیتی بازجویی شده اند.
زینب در ادامه اظهارات خود به مادرش از وجود زن دیگری در زندان به نام مریم علی منصور سخن گفته که به منزلش حمله شده و به همراه پدر و برادرش بازداشت شده و نیروهای امنیتی او را تهدید کرده اند که اگر به عضویت در ائتلاف 14 فوریه اعتراف نکند مادرش را در برابرش شکنجه خواهند کرد.
زینب در تماس تلفنی با مادرش گفته است: یاری امام حسین (ع) فقط با گریه و نذری دادن نیست بلکه با گفتن حق و دفاع از مظلوم و برافراشتن پرچم آزادی است.
وی خطاب به کسانی که نامزد انتخابات شده اند هم گفت: آن چه بر این زنان می گذرد چهره واقعی حکومت آل خلیفه و انتخابات صوری آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها