عربستان سیاست "توازن نفتی" را ادامه می دهد

عربستان سیاست
شنبه 24 آبان 1393 - 20:49

العالم - ولی‌عهد سعودی در توجیه تلاش کشورش برای کاهش بهای نفت گفت: عربستان به منظور ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت، همچنان سیاست توازن نفتی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان در نشست گروه 20 در سخنانی که خبرگزاری عربستان آن را منتشر کرد، گفت: کشورش همچنان سیاست توازن نفتی و نقش مثبت و تاثیرگذار خود را برای تحکیم بازار جهانی نفت دنبال خواهد کرد و در این مسیر منافع کشورهای تولید و مصرف کننده انرژی را در نظر می گیرد(!)

کارشناسان سیاسی واقتصادی منطقه معتقدند که کاهش قیمت نفت، توطئه ای از سوی عربستان با دستور آمریکا و کشورهای غربی به منظور ضربه زدن به اقتصاد ایران و روسیه است.

روزنامه "القدس العربی" به نقل از ولیعهد عربستان نوشت: عربستان سعودی برای حفظ انرژی اضافی تولید شده با هدف ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی و به عبارتی حمایت از رشد اقتصاد جهانی و ایجاد ثبات در آن، در سطح  کلان سرمایه گذاری کرده است.

خاطرنشان می شود که عربستان روزانه 12.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

ولیعهد عربستان در حالی این سخنان را مطرح کرده است که اعضای اوپک قرار است 27 نوامبر جاری، نشستی تشکیل دهند و امکان کاهش تولید نفت برای جلوگیری از کاهش بهای آن را که به تازگی 30 درصد کاهش یافته و به کمتر از بشکه ای 80 دلار تنزل یافته است، بررسی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها