کارشناس سوری:

نقش ضد سوری ترکیه، اجرای دستور آمریکاست

شنبه 24 آبان 1393 - 23:01

دمشق، (العالم)- یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری با اشاره به موافقت ترکیه با آموزش دو هزار مسلح از مخالفان سوری در خاک این کشور تاکید کرد ترکیه نقش تاکتیکی را مطابق با دستورات آمریکا ایفا می‌کند.

"ثائر ابراهیم" شامگاه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: آمریکا تلاش کرد در اردن و عربستان عناصر به اصطلاح میانه رو را برای جنگ در سوریه آموزش دهد، اما به نظر می رسد ترکیه می خواهد حالا که در "ائتلاف بین المللی" ضد داعش شرکت نکرده، نقش بزرگ تری را در این عرصه ایفا کند.

وی با اشاره به این که دولت آنکار قصد دارد به طور روشن نشان دهد که در جنگ علیه سوریه نقش دارد، خاطر نشان کرد: اردوغان در سطح تاکتیکی و نه راهبردی برنامه های خاصی علیه سوریه دارد.

ابراهیم افزود: کشورها و دولت هایی که در ائتلاف ضد داعش شرکت کرده اند عملا در شکل گیری "خود" به آمریکا وابسته اند و این کشورهای وابسته به ایالات متحده نمی توانند از چارچوب راهبرد آمریکا خارج شوند.
وی ادامه داد: اما در بعد ایفای نقش تاکتیکی کشورهایی هستند که می خواهند به آمریکا ثابت کنند که از قدرت زیادی برخوردارند و ابزاری هستند که آمریکا می تواند روی آن ها حساب کند؛ از این رو ترکیه تلاش می کند که این "امتیاز" را از عربستان، رژیم صهیونیستی، قطر و... بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد ائتلاف بین المللی علیه داعش را اقدامی نمایشی توصیف کرد که صرفا به منظور تغییر تاکتیک برای تداوم تحلیل بردن توان دولت سوریه صورت گرفته است.
11/15-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها