تلاش آل خلیفه برای مقابله با تظاهرات 300 هزار نفری بحرینیها

تلاش آل خلیفه برای مقابله با تظاهرات 300 هزار نفری بحرینیها
جمعه 30 آبان 1393 - 14:37

رژیم بحرین دستور ممنوعیت برگزاری تظاهرات گسترده 300 هزار نفری امروز جمعه مردم و نمایندگان احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی را صادر کرد و درباره سرپیچی از این دستور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی برای مشارکت 300 هزار شهروند بحرینی در تظاهرات امروز به منظور حمایت از تحریم انتخابات پارلمانی روز شنبه آینده برنامه ریزی کرده بودند. مخالفان رژیم بحرین این انتخابات را نمایشی و فاقد ساده ترین مشخصات یک انتخابات عادلانه و قانونی توصیف می کنند.

احزاب و جمعیت های مخالف رژیم بحرین تاکید کردند که آنها در تاریخ  10 نوامبر درخواستی رسمی برای وزارت کشور جهت برگزاری تظاهرات گسترده ای در تاریخ 21 نوامبر 2014 با عنوان " حقوق و خواستهای قانونی ما " ارسال کردند و قرار بود این تظاهرات از میدان الشاخوره آغاز و عصر جمعه در میدان الدراز به پایان برسد.

این احزاب و جمعیت ها افزودند: اما وزارت کشور بحرین با تکذیب دریافت این درخواست، بر جلوگیری از برگزاری تظاهرات تاکید کرد. در واقع مقامات بحرینی به جلوگیری از برگزاری تظاهرات و تهدید به سرکوب و استفاده از سلاح عادت دارند و پیش از این نیز، مقامات با سلاح هرگونه تحرکی را سرکوب کرده بودند.

گروههای مخالف بحرین تاکید کردند: رژیم هر صدا و دیدگاه مخالف با انتخابات نمایشی و خواهان انجام اصلاحات سیاسی واقعی و تحولات دموکراتیک - به جای حکومت مستبد سلطه جو حاکم بر بحرین- را سرکوب می کند.

این احزاب و جمعیت های مخالف رژیم بحرین بار دیگر با تاکید بر پایبندی کامل خود به برقراری دموکراسی و تشکیل دولتی عادل و همچنین ادامه فعالیت مسالمت آمیز مردمی بدون وقفه تا محقق شدن خواستهای قانونی مردم بحرین، اعلام کردند: هیچ یک از این اقدامات نخواهد توانست آنها را از ادامه فعالیت خود برای تحقق خواست های دموکراتیک و دخیل کردن مردم  درتصمیم گیری ها منصرف کند.

همه پرسی مردمی در بحرین امروز آغاز شده و فردا ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها