شرایط تاسفبار آوارگان عراقی در سرمای کرکوک + فیلم

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 15:16

كركوك (العالم)- آوارگان عراقی كه برای رهایی از حملات و جنایات عناصر داعش به شهر كركوك در شمال اين كشور پناه برده اند، در شرايط تاسفباري قرار دارند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، صدها خانواده آوار عراقي که به اردوگاه های استان كركوك پناه برده اند با شروع فصل سرما با مشكلات مضاعفی مواجه شده اند، سرما و بارندگي مشکلات آنان را چند برابر خواهد کرد زيرا این آوارگان در چادر به سر مي برند كه در برابر برف و باران مقاوم نيست.
يحياوي بكركوك، يكي از آوارگان عراقي در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: «هيچ كسي به ما سر نمي زند. زمستان و سرما فرا رسيده است و در بيشتر چادرها نيز وسايل گرمايشي نيست علاوه بر اين وسایل ضروری مانند پتو نيز بسيار اندك است.»
يكي ديگر از آوارگان عراقي گفت: «برخي از چاردها در برابر باد مقاوم نيست. ما نگران خود نيستيم  و خود را فراموش كرده ايم بلكه نگراني ما درباره كودكان و افراد سالخورده است.»
يكي از پير مردهاي آواره خاطرنشان کرد: «ما مي خواهيم مسوولان به ما سر بزنند و به مشکلات مان رسیدگی کنند.»
بر اساس اين گزارش، بيش از هزار و 400 خانواده در سه اردوگاه در منطقه ليلان در شمال شرق كركوك در چادر اسكان داده شده اند.
محمد ويس مسوول اردوگاه آوارگان ليلان، گفت: «شمار آوارگان در اردوگاه يحياوي به 170 خانوار رسيده و در اردوگاه اصلي نيز 1200 خانواده مستقر شده اند و شمار آنان نیز در حال افزايش است.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها