آوارگان عراقی وارد سوریه شدند + ویدیو

يکشنبه 19 مرداد 1393 - 22:42

شبه نظامیان کرد سوری موسوم به "کمیته های دفاع مردمی کُرد" تعداد زیادی از آوارگان سنجار را با ایجاد مسیری امن، به استان الحسکه سوریه منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، بیش از 20 هزار نفر از ساکنین شهر سنجار در استان نینوا که پس از حملات داعش در کوهستان های اطراف آواره شده بودند، وارد شهر الحسکه در سوریه شدند تا بتوانند جان خود را از حملات داعش حفظ کنند. کمیته های دفاع مردمی کُرد با ایجاد مسیری امن آنها را از کوهستان های سنجار به سوریه منتقل کردند.

آوارگان عراقی در مصاحبه با العالم می گویند، رفتار داعش با ساکنین شهر سنجار به حدی ناپسند است که قابل بیان نیست. داعشی ها دختران را می ربایند و بسیاری از شهروندان خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به سوریه پناه برده اند.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه با اجرای عملیاتی در منطقه کوهستانی "القلمون" مانع نفوذ گروهی مسلح تکفیری از شهر مرزی عرسال لبنان به خاک سوریه شد و گفته می شود که 50 عضو این گروه کشته و زخمی شدند و بقیه نیز فرار کردند. افرادی که از مهلکه گریختند، با حمله توپخانه ای ارتش به هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه همچنین مواضع گروه های تروریستی را در حومه شرقی شهر دمشق زیر آتش گرفت و به عملیات خود برای قطع ارتباط گروه های مسلح با همدیگر در این منطقه ادامه می دهد و چند تروریست را از جمله "ابوعمر الهاشمی" در منطقه جوبر شهر دمشق به هلاکت رساند.

tt-10-16:06

پربیننده ترین خبرها