هشدار لاوروف به اعراب درباره مهمانان ناخوانده

هشدار لاوروف به اعراب درباره مهمانان ناخوانده
پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 14:14

العالم - وزير خارجه روسيه به نمايندگان اتحاديه عرب درباره پيامدهاي تكيه كردن به طرف هاي خارجي براي حل بحران هاي خاورميانه و شمال آفريقا هشدار داد و گفت كه اين طرفها بدنبال تحقق اهداف خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر خارطوم پايتحت سودان دیروز (چهارشنبه) شاهد نشست جديد انجمن همكاری روسيه و اعراب بود كه در سال 2013 ميلادي تاسيس شد.
اين انجمن اولين نشست خود را در فوريه سال 2013 ميلادي در مسكو برگزار كرد.

سایت رادیو صدای روسیه به نقل از يك عضو هیأت اعزامي روسيه به خارطوم كه رياست آن را سرگئي لاوروف وزير امور خارجه اين كشور برعهده داشت، گفت: اين امر نشان از اهتمام شركاي عرب به فعاليت هاي انجمن و توسعه روابط با روسيه دارد.

لاوروف در این نشست گفت: وقتي ميهمانان از دوردست بدون دعوت براي ايفاي نقش اصلي مي آيند، اين امر معمولا به حادثه هاي فاجعه بار و فروپاشي كشورها منجر مي شود؛ اين وضعيت را در مورد عراق و ليبي شاهد بوديم؛ آنها اكنون تلاش مي كنند که همين كار را در سوريه انجام دهند.

شرکت کنندگان در این نشست تداوم اختلاف ها بين خودشان در ارتباط با شماري از مسائل را پنهان نكردند؛ به عنوان مثال، سناريوي روسيه براي حل بحران سوريه همه كشورهاي عرب را راضي نمي كند، با اين وجود دو طرف توانستند به يك زبان تفاهم مشترك برسند؛ بويژه آن كه شمار مشكلات زياد مي شود و مداخله ميهمانان ناخوانده در منطقه تنها به تشديد اوضاع منجر مي گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها