فعالیتهای فرهنگی در راهپیمایی میلیونی به سوی کربلا + فیلم

يکشنبه 16 آذر 1393 - 14:54

بصره (العالم) – مراسم اربعین حسینی امسال در کنار راهپیمایی میلیونی زائران به سوی کربلای معلی شاهد برگزاری فعالیت های متعدد فرهنگی است.

یکی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب به خبرنگار شبکه العالم گفت: یکی از برنامه های هیات الزهراء (س) که توسط جمهوری اسلامی ایران برپا شده است، برگزاری نمایشگاه کتاب و توزیع آن در میان زوار بارگاه حضرت امام حسین (ع) برای ترویج فرهنگ اسلامی است.
یکی از فعالان فرهنگی در مراسم اربعین حسینی (ع) خاطرنشان کرد، ما علاوه بر توزیع غذا در میان زوار که پیاده به کربلای معلی می روند، شب های شعر و تعزیه خوانی به این مناسبت برگزار می کنیم.
شخصیت های دانشگاهی و سیاسی شهر بصره نیز همزمان با اربعین حسینی (ع) با برگزاری مراسمی، یاد شهدای زایران حسینی (ع) در سال های گذشته را گرامی داشتند.
یکی از مسوولان بصره به خبرنگار العالم گفت: این شهدا جان و تمام هستی شان را در راه هدفشان و به عشق سرور و سالار شهیدان از دست دادند لذا مستحق آن هستند که دولت و تمام برگزیدگان کشور یادشان را گرامی بدارند.
عزاداران حسینی (ع) در حالی به سوی کر بلای معلی پیاده می روند که هوا بارانی و سرد است و گروه های تروریستی به بمب گذاری تهدید کرده اند اما زائران برای دفاع از ارزش های والای دینی که امام حسین (ع) به خاطر آن قیام کرد، هراسی به خود راه ندادند.
tt-7-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها