همراهي العالم با زائران در بزرگترين راهپيمايي جهان + فیلم

چهارشنبه 19 آذر 1393 - 15:17

کربلا (العالم) ـ میلیونها نفر با پای پیاده در حال طی مسیراز نقاط مختلف عراق برای رسیدن به حرم مطهر امام حسین (ع) و شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلای معلی هستند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، میلیونها زائر از شهرهای عراق و دیگر کشورها در اوج تدابیر شدید امنیتی و با پای پیاده به سوی کربلای معلی برای شرکت در آیین اربعین حسینی در حرکت هستند.

مساله قابل توجه، عزیمت شمار قابل توجهی از مردم از کشورهای مختلف به عراق برای پیاده روی به سوی کربلای معلی  و شرکت در مراسم اربعین امسال است.

یکی از زنان زائر به خبرنگار العالم گفت: شکر خدا با آمدن به کربلا تروریستها را ناکام گذاشتیم، پیاده روی ما تا کربلا 6 روز طول کشید و همه مسیرها امن بود و خادمان امام حسین (ع) نیز خدمات خوبی ارایه کردند.
فرد دیگری خاطرنشان کرد: وضعیت بسیار خوب است، از همه نیروهای امنیتی به خاطر فراهم کردن امنیت تشکر می کنیم.
گفتنی است افزون بر استقرار بیش از 32 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مسیرهای منتهی به کربلا؛ ایست های بازرسی و ممنوعیت عبور خودرو و دوچرخه در مسیرهای زائران نیز وضع شده است.
"عقیل المسعودی" رییس کمیته امنیتی شورای استان کربلا در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: استانداری کربلا پس از ارایه طرح امنیتی و بررسی دقیق، آن را تصویب کردند به طوری که این طرح با طرح های امنیتی پیشین تفاوت دارد.
وی افزود: دستور مستقیم کمیته امنیتی استان کربلا مبتنی برهمکاری با افرادی است که این طرح امنیتی را ارایه داده بودند تا میان شهروندان در کربلا و دیگر نهادها از یک سو و گروه های عازم به عنوان زایر از سوی دیگر تعادل و هماهنگی برقرارشود.
شهر کربلا سیاه پوش شده تا صحنه بزرگترین تجمع تاریخ بشری و برپایی آیین عزایی باشد که خیل عاشقان حسینی روز شنبه، 22 آذر ماه، در روز اربعین حسینی رقم خواهند زد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها