چرا انصارالله بیانیه شورای همکاری را تحریک‌آمیز می‌داند؟

پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 09:57

جنبش انصار الله یمن با انتقاد از مواضع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست قطر، بیانیه این گروه را تحریک آمیز و دخالت در امور داخلی یمن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به محض اینکه اوضاع در یمن، هرچند به صورت بسیار کند، رو به ثبات می نهد، دخالتهای خارجی بار دیگر اوضاع کشور را ملتهب می کند. انجمن علمای یمن از بیانیه بیست و پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس انتقاد کرد. همچنین شورای سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه ای، مواضع شورای همکاری خلیج فارس را دخالت در امور یمن و در راستای خدمت به طرح های آمریکایی و تهدیدی برای صلح اجتماعی خواند.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که شورای همکاری خلیج فارس باید برخوردی مثبت و همسو با خواست و اراده مردم یمن داشته باشد.

"اسماعیل وزیر" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله ابراز امیدواری کرد که "برادران همسایه ما و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همه یمنی ها را به یک چشم ببینند. جنبش انصار الله به همراه دیگر اقشار و گروه های ملت همگی باهم ملت یمن را تشکیل می دهند."

دخالت در امور یمن همزمان با اقدام دولت جدید در ارائه برنامه کلی خود به پارلمان صورت گرفته است. نشست شورای همکاری خلیج فارس توافق صلح و مشارکت ملی را که تمام گروه های سیاسی کشور آن را امضا کرده اند و نیز دستاورد کمیته های مردمی در سرکوب گروههای تندرو و القاعده در شماری از استانهای یمن را به عنوان یک وظیفه ملی را نادیده گرفت. 

"عبدالحمید الغربان" یک فعال رسانه ای یمن اظهار داشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می بایست منافع ملی ملت یمن و نیز توافق صلح و مشارکت ملی را مدنظر قرار می داد، این توافق آغاز مرحله جدیدی بود که تمام یمنی ها با گروههای سیاسی مختلف خود به آن چشم دوخته بودند.

گروههای تکفیری در یمن آرامش عمومی را بهم می زدند؛ حملات انفجاری در ایست بازرسی های نیروهای کمیته های مردمی و حمله به خانه های شهروندان در صنعا و البیضا آخرین مورد این حملات به شمار می آید.

اسماعیل وزیر افزود: گروههای تکفیری تلاش می کنند از عطوفت دینی برخی افراد ساده لوح وابسته به این گروه ها برای بهم زدن ثبات در کشور استفاده کنند.

"امه الصبور نجم الدین" خبرنگار العالم تاکید کرد همزمان با هدف قرار گرفتن کمیته های مردمی و نیز در حالی که دولت در انتظار تایید شدن برنامه هایش در پارلمان است، فشارهای خارجی برکشور اعمال می شود تا مانعی دیگر در برابر سازش سیاسی در یمن باشد.

بیانیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با محکوم کردن آنچه خشونت های جنبش انصار الله خوانده است، مدعی شد که این جنبش بر نهادهای دولتی نظامی و غیرنظامی چیره شده است تا روند انتقال قدرت در یمن را متوقف کند.

این درحالی است که جنبش انصارالله با کمک کمیته های مردمی توانسته است القاعده را در شهرهای صنعا، البیضا، الحدیده، صعده، مارب، شبوه و رداع سرکوب کند. انصارالله، القاعده را ساخته دست آمریکا می دانند.

پربیننده ترین خبرها