درخواست گروه های فلسطینی از تشکیلات خودگردان

دوشنبه 24 آذر 1393 - 15:17

گروههای فلسطینی باردیگر بر خواسته خود برای توقف هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، و انتقال نبرد به میدان از طریق مقاومت و سازمان ملل تاکید کردند.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از رام الله گزارش داد، منابع فلسطینی تاکید کردند آنچه مسؤولان تشکیلات خودگردان در پی شهادت زیاد ابوعین درباره توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر اعلام کرده اند، صحت ندارد.

مسؤولان فلسطینی پرونده های پیچیده ای پیش رو دارند که بعد از شهادت زیاد ابوعین وزیر فلسطینی پیچیده تر شده است.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر این وزیر شعارهایی برای توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر سر دادند.

برخی از مسؤولان تشکیلات خودگردان پس از مراسم تشییع از توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر خبر دادند، اما منابع فلسطینی به رسانه های این رژیم گفتند این سخنان تنها برای کاهش خشم فلسطینی ها بیان شده است نه بیشتر !!

"واصل ابو یوسف" عضو کمیته اجرای سازمان آزادی بخش فلسطین در مصاحبه با شبکه العالم گفت: مهم است که توافقنامه هایی که با تشکیلات خودگردان چه هماهنگی امنیتی یا توافقنامه اقتصادی پاریس یا توافقنامه های سیاسی که امضا شده است در سایه قطعنامه 29 نوامبر 2012 مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناخت کشور فلسطین، عملا متوقف شود.  

پرونده هماهنگی امنیتی و توسل به شورای امنیت و پرونده های دیگر، روی میز سران تشکیلات خودگردان قرار دارد.

اما در عمل گروههای فلسطینی تصمیم گیرنده خواهند بود؛ و آنان خواستار توقف هماهنگی امنیتی و تعلیق تعهدات در قبال اشغالگران و انتقال نبرد با این رژیم در میدان و یا اقدام از طریق سازمان ملل هستند.

انتظار می رود تشکیلات خودگردان معاهده رم را امضا کند، که این اقدام زمینه را برای کشاندن رژیم اشغالگر به دادگاه کیفری بین المللی فراهم می سازد.

"بسام صالحی" دبیرکل حزب الشعب در مصاحبه با العالم اظهار داشت: به نظر من منطقی است که تعهدات تشکیلات خودگردان در قبال اسرائیل به ویژه با توجه به ادامه لجاجت این رژیم و خودداری آن از عمل کردن به هرگونه تعهدات خود در قبال تشکیلات خودگردان، متوقف شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها