مقررات جدید داعش برای مسیحیان رقه

مقررات جدید داعش برای مسیحیان رقه
چهارشنبه 3 دی 1393 - 21:38

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای برای مسیحیان ساکن رقه مقرراتی تنظیم کرده تا بر اساس آن در این شهر که داعش آن را پایتخت خود می‌پندارد، به زندگی ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این بیانیه که با آیه قرآنی "قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْاَخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ اُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّي يُعْطُوا الْجِزْيَهَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ" شروع می شود خاطرنشان شده است ک ابوبکر البغدادی سرکرده داعش جان و فرزندان و کلیساهای مسیحیان را در قبال رعایت مقررات تضمین خواهد کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل در این بیانیه آمده است که مسیحیان نباید صلیب به گردن بیندازند و آن را علنی کنند و نباید مانع مسیحیانی شوند که قصد مسلمان شدند دارند و از ساخت کلیسای جدید خودداری کنند.

دیلی میل می نویسد رقه از لیبرال ترین مناطق سوریه تا قبل از شروع جنگ و تسلط داعش بر آن بود.

بیانیه داعش برای مسیحیان شامل هفت بند است که عبارتند از: عدم انجام عبادت به صورت علنی، عدم ارتکاب هرگونه خیانت علیه داعش، نساختن کلیسای جدید و تعمیر نکردن کلیساهای موجود، علنی نکردن صلیب، عبادت با صدای آهسته و به گونه ای که مسلمانان نشنوند، عدم تمسخر اسلام و مسلمانان، عدم ممانعت از مسیحیانی که قصد مسلمان شدن دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها