اعتصاب کارمندان غزه، مقر دولت توافقی را تعطیل کرد

اعتصاب کارمندان غزه، مقر دولت توافقی را تعطیل کرد
چهارشنبه 10 دی 1393 - 19:17

کارکنان خشمگین دولت حماس، مقر ریاست دولت توافقی فلسطین در شهر غزه را در اعتراض به حل وفصل نشدن بحران کارمندان دولت سابق حماس، تعطیل کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از کارکنان شرکت کننده در این تحصن اعتراض آمیز، درب اصلی ساختمان رییس دولت توافقی فلسطین در غرب شهر غزه را هنگام برپایی تظاهرات اتحادیه کارکنان دولتی، بستند.
تظاهر کنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته بود: وزرای ضعیف مطابق مکانیزم های مشکوک عمل می کنند، دروغ و وعده و وعید کافی است، غزه لقمه راحتی نیست.
اتحادیه کارکنان بخش دولتی غزه تظاهرات متعددی مقابل مقر موقت وزرا در منزل محمود عباس برگزار کرده و از دولت توافقی فلسطین خواسته است کارکنان سابق دولت حماس را که تعداد آنها بالغ بر 4 هزار نفر است در برگیرد و حقوق آنها را که از 7 ماه پیش پرداخت نشده است، بپردازد.
موج اعتصاب در پاسخ به درخواست اتحادیه کارکنان دولتی، همه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی را در نوار غزه فلج کرده است.
"محمد صیام" نماینده کارکنان دولتی در غزه، در کنفرانسی خبری گفت: تا مشکل کارکنان سابق دولت حماس حل نشود، ثبات در غزه برقرار نمی شود و فعالیت های اعتراض آمیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: تا زمانی که مشکل کارکنان قانونی دولت حماس حل نشود، هرگز نمی پذیریم کارکنان قدیمی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین که تعداد آنها حدود7 هزار نفر است، به خدمت بازگردند.
وی تصمیم دولت توافقی برای بازگشت کارکنان قدیمی تشکیلات خودگردان را طرحی فتنه آمیز توصیف کرد و درباره خطر آن هشدار داد.
دولت توافقی فلسطین در جلسه دیروز خود در غزه تصمیم به بازگشت کارکنان سابق تشکیلات خودگردان به نوار غزه گرفت و قرار شد این امر کارکنان سابق دولت حماس را نیز شامل شود.
گفته می شود شمار کارکنان سابق دولت حماس بیش از 40 هزار نفر است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها