آزادی منطقه الاسحاقی و بازگشت آوارگان عراقی

آزادی منطقه الاسحاقی و بازگشت آوارگان عراقی
يکشنبه 14 دی 1393 - 21:52

نیروهای عراقی، مساحت گسترده ای از حومه منطقه الاسحاقی در جنوب تکریت را از چنگ عناصر تروریست داعش آزاد کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در پلیس استان صلاح الدین، اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال، با پشتیبانی داوطلبان روز یکشنبه مساحت گسترده ای از مناطق حومه منطقه الاسحاقی واقع در جنوب تکریت را از چنگ داعش پس گرفتند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: واحد خنثی سازی بمب در ارتش عراق نیز سه منزل بمب گذاری شده و ده ها بمبِ کارگذاشته شده در این منطقه را خنثی کرد.

وی تاکید کرد که عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق حومه الاسحاقی همچنان ادامه دارد.

این منبع افزود: "اسماعیل سلهوب" معاون اول استانداری صلاح الدین، در مناطق آزاد شده حضور دارد و بر فرایند بازگرداندن خانواده های آواره به خانه هایشان، نظارت مستقیم دارد.

وی سپس از استقرار گسترده واحدهای مختلف نظامی عراقی در اطراف شهر سامرا در مجاورت منطقه الدور خبر داد و هدف از این اقدام را آغاز عملیات گسترده ای جهت آزادسازی مناطقِ واقع در شرق سامرا اعلام کرد.

گفتنی است کمیته امنیتی شورای استانداری صلاح الدین، روز 30 دسامبر 2014، اعلام کرد که منطقه الاسحاقی، بدون مقاومت، از چنگ داعش آزاد شد و آزادی این منطقه، راه امدادرسانی داعش میان دو منطقه المعتصم و الضلوعیه را قطع کرد.
ده ها خانوار از آوارگان منطقه الاسحاقی، امروز یک شنبه، پس از پاکسازی این منطقه از بمب و مین های کار گذاشته شده، به خانه های خود برگشتند.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها