بازیکن لیگ فرانسه، پیراهن "شارلی" را نپوشید

بازیکن لیگ فرانسه، پیراهن
شنبه 20 دی 1393 - 20:21

اقدام بازیکن فرانسوی مغربی‌تبار تیم فوتبال "مون پلیه " فرانسه درخودداری از پوشیدن پیراهنی با عبارت " من شارلی هستم"، توجه رسانه‌های فرانسوی را به خود معطوف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، " عبدالحميد الكوثری " بازیکن مغربی تبار که در فرانسه متولد و بزرگ شده، حاضر نشد مانند دیگر بازیکنان تیم فوتبال که هنگام گرم کردن قبل از شروع مسابقه با تیم باشگاهی جنوب فرانسه به نام " المپیک مارسی " این لباس را پوشیدند، آن را برتن کند.

"من شارلی هستم" عبارتی است که این روزها توسط طرفداران آزادی بیان و علیه حمله به دفتر مجلهٔ "شارلی ابدو" در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود.

به نوشته پایگاه خبری "رأی الیوم"، این موضع بازیکن مغربی، خشم رسانه های فرانسوی و جمعیت حاضر در ورزشگاه " لاموسون " - ورزشگاه اختصاصی تیم مون پلیه - را برانگیخت.

گفتنی است بازیکن مذکور که در فرانسه متولد و بزرگ شده و به اخلاق نیکو و پایبندی به دین معروف است؛ به تعبیر خودش به "ندای عقل و قلبش" گوش داده و بازی برای تیم ملی کشور اصلی اش – مغرب – را انتخاب کرده است.

اولین واکنش رسانه های فرانسوی به اقدام این بازیکن مغربی از سوی " ماریو گریگوری" خبرنگار فرانسوی بود که این صحنه را حیرت آور توصیف کرد و درعین حال گفت که این اقدام غیرقابل پیش بینی نبود.

دروازه بان ذخیره تیم مون پلیه به نام " لیگالی " نیز که اهل کشورآفریقایی بنین است، مانند دوست مسلمان خود عمل کرد و بنا به تعبیر یکی از روزنامه های فرانسوی "سرکشی" کرد. تصویربرداران با دقت لحظات گرم کردن بازیکنان برای مسابقه را زیرنظر داشتند و درمیان بازیکنان فقط همین دو بازیکن پیراهن آبی رنگ مخصوص تمرین را بر تن داشتند و بقیه پیراهن "من شارلی هستم" را پوشیده بودند.

حال سوال اینجاست که آیا این وضعیت، آغازی دوباره برای فشارها و محدودیت ها علیه بازیکنان مسلمان در اروپا خواهد بود؟

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها