کشف مرکز مخابرات پیشرفته در زندان "رومیه" لبنان + ویدئو

سه شنبه 23 دی 1393 - 20:00

العالم - پس از دستیابی وزارت کشور لبنان به اطلاعاتی درباره تماس از زندان رومیه با عوامل انفجار "جبل محسن"، نیروهای امنیتی به این زندان یورش بردند.

"محمد غریب" خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد: بازجویی از زندانیان برای شناسایی کسانی که با آن ها در ارتباط بوده اند، ادامه دارد.

این در حالی است که بسیاری از مردم لبنان بر این باورند که حمله به این زندان، بویژه ساختمان "ب" باید پیش از این انجام می شد، زیرا خبر وجود ابزارهای مخابراتی پیشرفته در داخل این ساختمان پیشتر منتشر شده بود.

بسیاری از مردم لبنان از این موضوع اطلاع داشتند و از مسئولان متعدد امنیتی هم خواسته شده بود راه حلی برای این مسئله بیاندیشند، اما برخی محذوریت های سیاسی مانع حل و فصل این مسئله شده بود.

دو انفجار اخیر در جبل محسن - واقع در شهر طرابلس – باعث شد تا وزیر کشور لبنان شخصا وارد عمل شود و با نظارت وی عملیات امنیتی پاکسازی زندان رومیه انجام شود.

به گفته « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان عملیات مزبور 9 ساعت بطول انجامید. ابتدا زندانیان ساختمان "ب"، به ساختمان "د" منتقل شدند، سپس ماموران ویژه امنیتی وارد ساختمان "ب" شدند و آن را بطور کامل از همه ابزارهای مخابراتی پاکسازی کردند.

وزیر کشور لبنان با بیان این که "اتاق عملیات" زندان رومیه متلاشی شد، تاکید کرد: مردم لبنان قبلا انتظار چنین اقدامی را داشتند و شماری از مسئولان و نمایندگان پارلمان از این عملیات قدردانی کرده اند، زیرا ممکن بود از این اتاق عملیات، فتنه ای در لبنان ایجاد شود.

خبرنگار العالم افزود: بیشتر تحلیلگران هدف عملیات تروریستی جبل محسن را ایجاد فتنه طایفه ای دانسته اند. آن ها همچنین عملیات وزارت کشور برای متوقف کردن این فتنه و جلوگیری از ارتباط زندانیان با گروه های تروریستی دیگر در داخل و خارج لبنان را مطلوب ارزیابی کرده اند.

شنبه شب گذشته انفجار تروریستی در جبل محسن لبنان 9 کشته و ده ها مجروح برجا گذاشت. 

به گفته وزیر کشور لبنان تروریست های ساختمان شماره "ب" زندان رومیه با گروه های تروریستی در اکثر مناطق لبنان – باب التبانه در شهر طرابلس، اردوگاه عین الحلوه، صیدا و عرسال ارتباط داشتند.

« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان افزود: به عبارت دیگر اتاق عملیات ساختمان" ب "، گروه های تروریستی متعددی را در مناطق مختلف لبنان مدیریت می کرد و لبنانی ها در آینده شاهد عملیات متعددی خواهند بود که نیروهای امنیتی پس از بازجویی از زندانیان انجام خواهند داد.

MKH-12-22:55

پربیننده ترین خبرها