افشاگری سناتور آمریکایی درباره حامیان مالی القاعده

افشاگری سناتور آمریکایی درباره حامیان مالی القاعده
دوشنبه 29 دی 1393 - 15:16

یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی فاش کرد که برخی از هم پیمانان آمریکا، نظیر عربستان سعودی، از زمان تاسیس القاعده تاکنون در تامین منابع مالی تروریسم دست دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریچارد پرل" رئیس کمیسیون اطلاعات در مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره تغییر شیوه القاعده از حمله به پروازهای مسافرتی به حملات مستقیم، نظیر حمله به ساختمان مجله شارلی ابدو گفت: من فکر می کنم که القاعده همواره در پی حمله به شیوه های مختلف بوده است؛ ماجرا به یک شخص مربوط نمی شود بلکه به یک ایدئولوژی مربوط است. امروزه تروریسم به پدیده ای جهانی تبدیل شده است که هر آن ممکن است در هر جای جهان اتفاق بیفتد.

وی درباره تفاوت دو حمله به ساختمان مجله شارلی ابدو و فروشگاه یهودی در پاریس و به عهده گرفتنِ اولی از سوی القاعده و دومی از سوی داعش اظهار داشت: اطلاعی از احتمال همکاری این دو تشکیلات نداریم و فکر می کنم ساده لوحانه باشد اگر بخواهیم فکر کنیم این دو اعلام همکاری مشترک کنند؛ زیرا این دو تشکیلات  بر سر سربازگیری و تامین منابع مالی، با یکدیگر رقابت دارند.

پرل در پاسخ به سؤالی درباره تاکیدِ آمریکا در خصوص "مبارزه با ایدئولوژی تندروی" از یک سو و شلاق زدن و حبس برخی از کاربران تویتر به سبب اظهارنظرهای سیاسی در عربستان و همچنین اعدام برخی از مسیحی ها در پاکستان به اتهام توهین به اسلام با توجه به این که این کشورها هم پیمان آمریکا هستند، گفت: یک هفته پیش گفتم که جنگی ضد تمدن غربی در جریان است، اما متوجه شدم که حرف نادرستی زده ام، زیرا تهدید، تنها ضد اروپا و غرب نیست، بلکه حتی ضد همه مسلمانان جهان است که مخالف تروریسم و تندروی هستند.

این سناتور بارز آمریکایی تاکید کرد که عربستان و پاکستان و شماری دیگر از کشورهای خاورمیانه، از زمان شکل گیری القاعده تاکنون از تروریسم حمایت کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا با این کشورها صحبت کند و از آنها بخواهد دست از حمایت مالی از تروریسم بردارند و از آموزش تندروی به کودکان دست بکشند، زیرا اگر در مبارزه با تروریسم شرکت نکنند، این مساله عواقب وخیمی خواهد داشت.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها