عملیات گسترده پیشمرگه علیه داعش در شمال عراق

عملیات گسترده پیشمرگه علیه داعش در شمال عراق
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 09:31

العالم - مبارزان پیشمرگه کرد با پشتیبانی نیروهای دولتی عراق عملیات گسترده‌ای علیه گروه تروریستی داعش در استان نینوا در شمال این کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق دیروز (چهاشنبه) اعلام کردند که حدود 500 کیلومترمربع از مناطق تحت کنترل تروریست های داعش را آزاد کرده و محور اصلی کمک رسانی تروریست ها بین شهر موصل و دیگر پایگاهها در امتداد غرب در نزدیکی سوریه را قطع کردند.

گروه تروریستی داعش در ماه ژوئن توانست، بر موصل بزرگترین شهر شمالی عراق و بخش های گسترده ای در شمال و غرب این کشور سیطره یابد.

مبارزان پیشمرگه شب گذشته با پشتیبانی نیروی هوایی عراق، از پنج محور پیشروی کردند و موفق شدند مرکز مشرف به راههای حیاتی در فاصله 40 کیلومتری غرب موصل را به کنترل خود درآورند.

پس از آن، بولدوزرها شروع به ایجاد خاکریز و حفر تونل هایی برای حفاظت از دستاوردهای این نبرد کردند.

در همین حال، "مسرور بارزانی" رئیس شورای امنیتی کردها در کنفرانس مطبوعاتی گفت: عناصر مسلح داعش هنوز می توانند بین شهرهای موصل و تلعفر رفت و آمد کنند اما از طریق مسیرهای بسیار طولانی که ارتباطات آنها بسیار دشوار خواهدبود.

وی افزود: موصل نسبت به قبل تا حد زیادی از شمال، شرق و جنوب عراق دور شده و در معرض فشاربیشتری از سوی داعش است.

نیروهای پیشمرگه در سپتامبر گذشته موفق شدند گذرگاه مرزی ربیعه هم مرز با سوریه را که در مسیر اصلی با موصل واقع شده، به کنترل خود درآوردند. همچنین پیشمرگه، ماه گذشته صدها تن از اقلیت ایزدی محاصره شده بدست تروریست های داعش در کوههای سنجار را آزاد کرد.

نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی مبارزان پیشمرگه و نیروهای داوطلب، در بیرون راندن تروریست‌های داعش از نقاط مختلف این کشور به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق چهارشنبه گفت درباره تهیه تجهیزات نظامی، کشورهای بسیاری وعده داده‌اند اما تدارکات تهیه شده در عمل نزدیک به صفر است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها