علمای بحرین تظاهرات مردمی را خواستار شدند

علمای بحرین تظاهرات مردمی را خواستار شدند
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 20:41

العالم - در آستانه محاکمۀ " شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت الوفاق، علمای بحرین، مردم را به برگزاری تظاهرات فراخواندند.

به گزارش شبکه خبری العالم، علمای بحرین، با انتشار بیانیه ای بر ضرورت واکنش نشان دادن به محاکمه شیخ علی سلمان تاکید و خاطرنشان کردند که "این محاکمه، به مثابۀ محاکمه ملتی است که خواسته های عادلانه داشته و آن را به صورت مسالمت آمیز مطرح کرده است."

علمای بحرین، از مردم مؤمن و وفادار این کشور خواستند روز سه شنبه، در تظاهرات مسالمت آمیزی که در منطقه "البلاد القدیم" برگزار می شود، حضوری فعال داشته باشند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بر روی پایگاه اینترنتی اخبار الیوم منتشر شده، از مردم خواسته شده است در جلسات دعا که چهارشنبه شب پس از نماز عشا در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

علمای بحرین در پایان این بیانیه، تاکید کردند که تا احقاقِ حقوق مردم، همواره در کنار آنان خواهند بود.

منطقه "البلاد القدیم" در بحرین، زادگاه شیخ علی سلمان از زمان دستگیری دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق در 28 دسامبر(7 دی ماه) تاکنون هر روز شاهد تظاهرات گسترده بوده است.

رژیم آل خلیفه قصد دارد روز چهارشنبه، شیخ علی سلمان را محاکمه کند.

"شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت الوفاق، بزرگترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه، هفتم دی به اتهام تلاش برای سرنگونی این رژیم و تحریک مردم به خشونت، بازداشت شد.

انقلاب مردم بحرین با انجام فعالیت های مسالمت آمیز به منظور درخواست برای ایجاد اصلاحات و تغییر در چارچوب اداره سیاسی کشور ، از سال 2011 آغاز شده است .

علی رغم تلاش مخالفان برای بیان درخواست هایشان از طریق مسالمت آمیز تظاهرات و راهپیمایی های مردم ، توسط نیروهای امنیتی و نظامی بحرین سرکوب شده و تاکنون دهها تن شهید و صدها تن مجروح شده اند.

دهها شخصیت سیاسی و فعال حقوق بشر بحرینی نیز در این مدت بازداشت و به زندان ا فتاده اند.

خواسته‌های اصلی مردم بحرین برکناری شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست‌وزیر و پسرعموی امیر بحرین که از سال ۱۹۷۱ ریاست دولت را در اختیار دارد، آزادی زندانیان سیاسی که ، تدوین قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات سالم و احترام به آراء اکثریت مردم در کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها