فیلم اختصاصی از اوضاع سنجار پس از فرار داعش

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 09:18

داعش پیش از فرار از شهر سنجار در غرب استان نینوا، برخی منازل را با خاک یکسان کرد.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از این شهر تأکید کرد که تعداد قابل توجهی از خانه‌های این شهر به دلیل آواره شدن ساکنان آن پس از حمله داعش، همچنان متروکه مانده است.
"بشار الکیکی" رئیس شورای استان نینوا به خبرنگار العالم گفت: نیروهای پیشمرگه به آزادسازی شهر سنجار از تصرف داعش کمک شایانی کردند، و کمک آنها شایسته تقدیر است .
فرماندهان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق و مسؤولان محلی شهر سنجار نیز اعلام کردند که مقدمات لازم برای آزادسازی مناطق دیگری مانند القحطانیه و البلیج فراهم شده است .
"رائد فتاح" یکی از افسران پیشمرگه اظهار داشت: ما نَه تنها از آمادگی لازم برای آزاد سازی دشت نینوا برخوردار هستیم، بلکه می توانیم همه این استان را نیز آزاد کنیم .
"سعید حسین" رئیس شورای شهر سنجار نیز گفت: درگیری ها برای آزادسازی چند منطقه در شهر سنجار همچنان ادامه دارد زیرا مناطقی مانند "القحطانیه" و "البلیج" هنوز تحت تصرف داعش است، و پیشمرگه و نیروهای مردمی منتظر دریافت دستور مقامات فوق برای آغاز عملیات آزادسازی مناطق اشغالی هستند.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق مسیر راهبردی تلعفر – موصل را کاملاً به کنترل خود درآوردند و مناطق وسیعی را بین شهرهای سنجار و تعلفر پاکسازی کردند و توانستند مسیری را که داعش از آن برای رساندن کمک های نظامی و غیره به عواملش در شهر موصل استفاده می کرد ، مسدود کنند.

پربیننده ترین خبرها