اجساد دو اعدامی داعشی مخفیانه در اردن دفن شد

اجساد دو اعدامی داعشی مخفیانه در اردن دفن شد
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 19:49

العالم - وزارت کشور اردن اعلام کرد: از مراسم اعدام الریشاوی و الکربولی تصویری تهیه نشده و جسد این دو تروریست در خاک اردن دفن خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، زیاد الزعبی، وزیر کشور اردن، با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش طبق شریعت اسلامی اعدام را انجام داده و از هرگونه تصویر برداری از اجساد جلوگیری به عمل آورده است ، افزود :  در زمان حاضر اجساد برای تکمیل اقدام های پزشکی قانونی به بیمارستان البشیر در شرق امان، پایتخت اردن، منتقل شده اند.

درباره زمان دفن اجساد این دو تروریست داعش نیز جزییاتی ارائه نشده است.

جواد هادی عباس، سفیر عراق در اردن، نیز گفت: درباره اعدام الریشاوی و الکربولی هیچ اعلام رسمی از اردن دریافت نکرده و از طریق رسانه ها از اعدام آن دو با خبر شده است.

وزارت کشور اردن در بیانیه ای اعلام کرد که سحرگاه امروز، چهارشنبه، حکم اعدام ساجده مبارک عطروز الریشاوی، زن تروریست داعشی و از اتباع عراق، را بر اساس حکم قضایی صادر شده از دادگاه امنیت بین المللی مورخ 21 سپتامبر 2006 اجرا کرده است.

بر اساس این بیانیه حکم اعدام زیاد خلف رجه الکربولی تبعه عراقی عضو گروه تروریستی داعش، نیز که بر اساس حکم قضایی صادره از دادگاه امنیت بین المللی در تاریخ 6 مارس 2007 به اعدام محکوم شده بود، اجرا شده است.

الکربولی یکی از معاونان ابومصعب الزرقاوی سرکرده سابق القاعده بود که به دست نیروهای آمریکا در سال 2006 در عراق به هلاکت رسید.

الریشاوی که در انفجارهای زنجیره ای هتل های امان شرکت داشت پس از آن که کمربند انفجاری وی عمل نکرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

روز 9 نوامبر 2005 که به چهارشنبه سیاه اردن موسوم است، بر اثر چندین انفجار در امان پایتخت این کشور دهها نفر کشته و زخمی شدند.

 دولت اردن در واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش در خصوص سوزاندن خلبان اسیر اردنی، "ساجده الریشاوی" و "زیاد الکربولی" را اعدام کرد.

گروه تروریستی داعش دیروز، سه شنبه 14 بهمن ماه، فیلمی را از زنده سوزاندن "معاذ الکساسبه" خلبان اسیر اردنی منتشر کرد.

داعش حدود یک ماه قبل پس از به اسارت گرفتن خلبان اردنی، مبادله او با "ساجده الریشاوی" را خواستار شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها