حزب "کنگره ملی یمن" اتهاماتش را رد کرد

حزب
پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 19:12

صنعا (العالم) ـ سخنگوی حزب "کنگره ملی یمن" اتهام مطرح شده علیه این حزب در خصوص سوء استفاده آن از در اختیار داشتن اکثریت کرسی های پارلمانی برای رسیدن به منافع حزبی را تکذیب کرد.

"عبدالملک الفهیدی" روز پنجشنبه به شبکه خبری العالم گفت: "احمد عبید بن دار" معاون رییس حزب کنگره ملی یمن اعلام کرده که این حزب به راهکار مشروعیت قانونی در مجلس تمسک می جوید اما هم زمان معتقد است توافق جریان های سیاسی خواه با شورای ریاست جمهوری و خواه با نهادهای دیگر مانعی ندارد.
وی افزود: تمام گروه های سیاسی در مجلس خواستار روند انتقال مسالمت آمیز قدرت برای تضمین حفظ وحدت، امنیت و ثبات کشور هستند. 
الفهیدی ادامه داد: احزاب عضو تشکل "دیدار مشترک" خواستار مهلتی برای اتخاذ موضع واحد شدند که تا کنون انجام نشده است، همه خواستار بازگشت به میز گفت و گو هستند تا کشور با توافقی مورد رضایت طرف های مختلف از این بحران خارج شود.   
سخنگوی حزب "کنگره ملی یمن" خاطر نشان کرد، احزاب مختلف از جمله کنگره مردمی، دیدار مشترک، انصار الله و تشکل "حرکت جنوب" و دیگر طرف های یمنی در زمینه ایجاد ساز و کار واحد مانند شورای ریاست جمهوری، مراجعه به مجلس نمایندگان یا شیوه های دیگر متفق القول هستند اما کنگره معتقد است بهترین راه حل مراجعه به آرای نمایندگان مجلس است.
الفهیدی یاد آور شد: جزییات طرح شورای ریاست جمهوری مانند تعداد اعضا یا ماموریت های محوله منوط به توافق سیاسی است چون نباید در زمینه تعیین سرنوشت کشور تک روی صورت گیرد به این دلیل که هیچ طرف واحد سیاسی که بتواند به تنهایی این کار را انجام دهد، وجود ندارد.  
وی اظهار داشت: "عبد ربه هادی منصور" وقتی از ریاست جمهوری استعفا داد به این مساله اصرار می ورزید لذا اکنون همه متفق القولند که راه حل جدید خارج از تشکیلات قبلی و رییس جمهور مستعفی باشد.
این شخصیت یمنی یاد آور شد: در گفت وگوها میان گروه های سیاسی، راهکارهای مختلف برای حل بحران مطرح است، مهم آن است که تمام طرف های سیاسی در زمینه موضعی واحد که وحدت، امنیت و ثبات یمن را تضمین نماید، به توافق رسیده و به قانون اساسی فعلی که تنها تضمین برای امنیت کشور است و رجوع به مجلس نمایندگان به عنوان تنها نهاد باقی مانده در کشور تمسک جویند.
وی افزود: حزب کنگره مردمی سراسری نمی خواهد از اکثریت در مجلس به عنوان ابزاری برای تصویب هر آنچه می خواهد بهره برداری نماید بلکه هدفش استفاده از آن برای حفظ وحدت، امنیت و ثبات یمن است.  
الفهیدی ادامه داد: نبرد با القاعده مسوولیت نظام است و توافق شده که تدابیر لازم برای حفظ امنیت کشور را اتخاذ شود. 
وی گفت: نبرد با تروریسم مساله ای مهم است که باید تمام گروه ها نسبت به آن موضع ملی واحدی اتخاذ کنند، چون تروریسم خطری است که وحدت، امنیت، ثبات و جامعه یمن را تهدید می کند لذا تمام گروه های یمنی باید دیدگاهی واحد نسبت به مبارزه با تروریسم داشته باشند.   
MKH-4-22:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها