نخست وزیر عراق اعلام کرد:

آماده شدن 4 هزار داوطب در الانبار عراق

آماده شدن 4 هزار داوطب در الانبار عراق
شنبه 18 بهمن 1393 - 09:48

نخست وزیر عراق با بیان اینکه هزاران نفر از شهروندان عشایر آماده مبارزه با داعش هستند تاکید کرد داعش گروهی تروریستی بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" اعلام کرد: بیش از چهار هزار داوطلب از عشایر در استان الانبار آماده جنگ با گروه تروریستی داعش هستند.
پایگاه خبری سومریه نیوز عراق اعلام کرد حیدر العبادی در سخنانی در مرکز "کوبر برلین" گفت: دولت عراق برای حل مشکلات همه تدابیر لازم را اتخاذ کرده است و امیدواریم که جامعه بین الملل از ما در جنگ با گروه تروریستی داعش رویارویی حمایت کند. تحولات اخیر در اردن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نشان می دهد که داعش تروریسمی بین المللی و تهدیدی برای سراسر جهان است.
وی اظهار داشت: همه ما با تروریستی مواجه هستیم که انسانها را سر می برد، آنها را آتش می زند، زنان و کودکان را به قتل می رساند و مراکز عبادت همه ادیان را ویران می کند. با وجود همه خطرهای که مواجه هستیم، عراق دارای مولفه ها و ظرفیت هایی برای مبارزه با داعش است.
العبادی افزود: برخی از شهرها و مناطق اطراف موصل از دست گروه تروریستی داعش آزاد شد و بیش از 4 هزار داوطلب از عشایر عراق برای مبارزه با داعش آماده هستند.
وی اظهار داشت: پس از شکست داعش،  بازسازی شهرهایی را که داعش نابود کرده است آغاز می کنیم. از این رو، تشکیل صندوق سازندگی شهرهای آزادشده از دست داعش را پیشنهاد کردیم  و 440 میلیون دلار نیز برای این منظور اختصاص یافته است.

العبادی بر ضرورت تلاش برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از اختلاف های طایفه ای تاکید کرد و گفت عراق در این راستا تلاش می کند و بر ضرورع یکپارچگی و پرهیز از خشونت و تنفر تاکید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها