احضار وزیرخارجه عربستان به مجلس شورا

احضار وزیرخارجه عربستان به مجلس شورا
يکشنبه 19 بهمن 1393 - 16:10

وزیر خارجه عربستان به مجلس شورای این کشور فراخوانده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوطن" چاپ عربستان روز یکشنبه نوشت : مقامات ارشد با درخواست مجلس شورا درباره فراخواندن سعود الفیصل به این مجلس موافقت کردند.
الوطن به نقل از منابع آگاه نوشت: الفیصل اولین وزیر دولت جدید عربستان است که به مجلس شورا فراخوانده می شود.
این منابع افزودند: تغییر ترکیب دولت تأثیری در تصمیم فراخواندن الفیصل به مجلس شورا نداشته است زیرا سعود الفیصل گزینه تصدی سمت وزارت خارجه بود و این سمت در ترکیب جدید دولت نیز تغییری نکرده است.
دولت در عربستان توسط پادشاه تشکیل می شود.
منابع مذکوراعلام کردند : اگر درخواست کنندگانِ حضور یکی از وزراء در مجلس شورا خواهان تغییر وی باشند (عزل یا اعطای سمتی دیگر به وی) ، کمیته ای خاص به بررسی انگیزه درخواست کنندگان خواهد پرداخت و شاید فرصتی به وزیر برای بازنگری در سیاست های خود پیش از بررسی مجدد درخواست تغییر وی داده شود.
پیش بینی می شود که اعضای مجلس شورای عربستان در جلسه پرسش و پاسخ از الفیصل مسائل منطقه ای را پیش بکشند تا از دیدگاه های دولت ریاض درباره تحولات کشورهای ناآرام منطقه آگاه شوند و اطلاعاتی نیز درباره روابط عربستان با کشورهای منطقه و جهان به دست بیاورند.
دفتر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز 24 ژانویه 2015 در بیانیه ای اعلام کرد که الفیصل به علت مشکل ستون فقرات در آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفته و عمل موفقیت آمیز بوده است .

سعود الفیصل از 40 سال قبل وزیر خارجه عربستان است.

پربیننده ترین خبرها