گفتگو میان گروه های یمنی ها امروز از سرگرفته می شود

گفتگو میان گروه های یمنی ها امروز از سرگرفته می شود
دوشنبه 20 بهمن 1393 - 16:51

العالم - فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد: طرف های سیاسی یمن با از سرگیری رایزنی ها با هدف دستیابی به راه کار سیاسی برای خارج شدن از بحران فعلی موافقت کرده اند و گفت وگو میان آنها از امروز آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد از شروع مذاکرات با نظارت سازمان ملل باحضور جمال بن عمر نماینده این سازمان در یمن با هدف دستیابی به راه حل برای بحران فعلی دراین کشور استقبال کرد.

بان کی مون با تاکید بر پایبندی کامل سازمان ملل برای کمک به یمنی ها در ارائه راه حل مورد توافق برای خارج شدن از تنگنای سیاسی فعلی، گفت: از همه طرف های یمنی می خواهم که با تکیه به راه کار اجرایی در طرح شورای همکاری خلیج فارس و نیز با استناد به نتایج نشست گفت وگوی ملی و توافق صلح و همکاری ملی، روند انتقال سیاسی در یمن را تکمیل کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین همه طرف ها را به گفت وگو با حسن نیت و با روحیه همکاری و توافق با جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن دعوت کرد.

کمیته انقلابی یمن هم از افرادی که از آنان به عنوان اعضای مجلس نمایندگان منحل شده نام برد، خواست که در شورای ملی انتقالی که قرار است طی چند روز آینده تشکیل شود، مشارکت کنند.

این کمیته بر اهمیت مشارکت در شورای ملی یمن با هدف سر وسامان دادن به اوضاع مسئولان و نهادهای دولتی این کشور و فعالیت بر اصل همکاری و موفقیت در اقدام های مرحله انتقالی طبق مصوبات نشست گفت وگوی فراگیر ملی و توافق صلح و همکاری تاکید کرد.

این کمیته همچنین از مواضع ملی و صادقانه برخی گروه های سیاسی یمن که منافع عالی ملی را بر منافع حزبی ترجیح می دهند و برای خارج شدن یمن از وضعیت بحرانی در کنار مردم ایستاده اند، قدردانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها