تحرکات شتابزده اروپا برای مقابله با تروریسم

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 14:35

بروكسل( العالم )– در بحبوحه تحرکات فشرده و شتابزده کشورهای اروپایی برای دست یابی به راه حلی فراگیر برای مقابله به تروریسم، اتحادیه اروپا ادعا کرد که رویکرد جدیدی برای مقابله با تروریسم در پیش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای اروپایی با محور مهار خطر تروریسم تکفیری ناشی از جنگجویانی که از سوریه و عراق به اروپا باز می گردند، بعد امنیتی جایگاه خاصی یافته و این کشورهای درصدد دستیابی به راهبردی هستند که به بنا به تاکید اتحادیه اروپا، در آن روشهای جدیدی برای تحکیم و اجرای تصمیمات بین المللی ویژه تروریسم و افراطی گری درپیش گرفته شده است.

"دیدیه ریندرز" وزیر خارجه بلژیک در گفت و گو با العالم تصریح کرد:  ما باید تدابیری برای ریشه کن کردن تروریسم اتخاذ کنیم و اینک بحث برسر اوضاع کشورهایی چون لیبی، عراق و وجود دولت هایی به نمایندگی همه طیف های مردمی در این کشورهاست.
در سایه تشدید بی سابقه پدیده اسلام هراسی و در اقدامی دشوار برای جلوگیری از تقابل بین سیاست های امنیتی و آزادی های مدنی، کشورهای اتحادیه اروپا اینک در تلاشند به عنوان بخشی از تدابیر ضد تروریسم، سفارتخانه ها و نمایندگی های خود را در خارج به کارشناسان امینتی مجهز کنند که همواره با سرویسهای اطلاعاتی اتحادیه اروپا در ارتباط باشند.
"کارل ارچاویک" وزیرخارجه اسلونی نیز در گفت وگو با العالم گفت: هرچند که کار دشواری درپیش داریم اما باید برای تحکیم فرهنگ ضد افراطی گری به طور جدی تلاش کنیم و این امری مثبت است که می بینیم مسلمانان اقدامات افراطگرایانه را محکوم می کنند.

این نشست در بیانیه پایانی خود تعدادی از کشورهای عربی و آفریقایی و ترکیه را برای شریک شدن در  این راهبرد جدید اروپایی تعیین کرده است.
راهبردی که بر تلاش برای ایجاد سیستم ذخیره و تبادل اطلاعات مسافرانی که به اروپا سفر می کنند و از اروپا به دیگر کشورهای می روند، و نیز تشدید کنترل اینترنت از طریق شبکه های جهانی و نیز خشکاندن منابع مالی تروریسم و افراطی گری تمرکز دارد.
tt-00:30-11

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها