داعش پاکسازی میادین مین عراق را کند می‌کند

داعش پاکسازی میادین مین عراق را کند می‌کند
جمعه 1 اسفند 1393 - 17:26

یک سازمان بین المللی تأکید کرد، گروه تروریستی داعش فرایند پاکسازی میادین مین در عراق را کند کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان بین المللی ویژه کشف و خنثی سازی مین ها و مواد منفجره اعلام کرد: عراق یکی از بیشترین کشورهایی است که از مین های زمینی و مواد منفجره باقی مانده از جنگها آسیب دیده است.

این سازمان تصریح کرد: مین ها و مواد منفجره به دلیل چند دهه جنگ در عراق در مناطق مختلف این کشور وجود دارد و از اواخر دهه هشتاد قرن گذشته میلادی تاکنون جان تقریبا 29 هزار عراقی را گرفته است. 

شبکه تلویزیونی السومریه نیوز به نقل از این سازمان افزود: مساحت زمین های آلوده به مین در عراق 1838 کیلومتر مربع است و مواد منفجره جدید کاشته شده توسط گروه تروریستی داعش تلاش ما را برای برچیدن آنها به تاخیر می اندازد.

سازمان بین المللی کشف و خنثی سازی مین ها و مواد منفجره خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی مین ها در مناطق مرزی میان عراق با ایران و سوریه و ترکیه متمرکز است و یک تیم از سازمان مین زدایی شامل شش نفر در منطقه کردستان عراق در حال فعالیت است و تا کنون 168 کیلومتر مربع از مناطق آلوده پاکسازی شده است .

گفتنی است عراق در سال 2007 توافقنامه اوتاوا در خصوص ممنوعیت بکارگیری مین های زمینی ضد نفر را امضا کرده است و بر اساس توافقنامه یاد شده متعهد شد که تا سال 2018 تمام کشور را از مین ها پاکسازی کند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها