عفو بین الملل خواستار آزادی فعال حقوقی بحرینی شد

عفو بین الملل خواستار آزادی فعال حقوقی بحرینی شد
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 13:50

سازمان عفو بین الملل خواهان اقدامات فوری برای آزادی سریع حسین جواد پرویز، رییس سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین، شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، این سازمان روز شنبه (2اسفند 21 فوریه 2015 ) با صدور بیانیه ای از این که "حسین جواد پرویز" به خاطر فعالیت هایش در عرصه حقوق بشر، در معرض شکنجه یا دیگر موارد بدرفتاری قرار بگیرد، به شدت ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است مقامات بحرینی ، وی را از صبح روز 27 بهمن ماه (16 فوریه 2015 ) پس از انتقال به اداره تحقیقات جنائی ، بازداشت کردند.
سازمان عفو بین الملل، هم چنین اعلام کرد که نامه ای به دفتر دادستان کل ارسال و درباره دلایل بازداشت وی سوالاتی کرده و خواسته است تا از شکنجه نشدن و یا بدرفتاری نکردن با وی اطمینان حاصل کنند.
این سازمان افزود: پرویز پس از ایراد سخنرانی در راهپیمایی اعتراض آمیز سال 2013 بازداشت و به انتقاد از نهادهای دولتی، توهین به پرچم بحرین، تلاش برای ایجاد اختلال در امنیت عمومی و تجمع غیر قانونی متهم شد و هم اکنون نیز به دلیل این اتهامات محاکمه می شود و قرار است 6 اسفند ماه جاری ( 25 فوریه) جلسه آتی محاکمه وی برگزار شود.
دادستانی کل بحرین حکم آزادی حسین جواد پرویز، فعال سیاسی بحرینی، را صادر کرده اما مقامات امنیتی با خودداری از اجرای حکم آزادی وی که روز چهارشنبه 29 بهمن (18 فوریه 2015 ) صادر شد، هم چنان وی را در بازداشت نگاه داشته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها