ارتش سوریه اهالی دوما را به محل امن منتقل کرد + ویدیو

دوشنبه 4 اسفند 1393 - 18:04

دمشق، العالم - ارتش سوریه بیش از 800 نفر از ساکنان منطقه دوما و مزارع اطراف آن را که از ترس گروهک تروریستی داعش به یکی از پایگاه‌های نظامی پناه برده بودند، به مکان امنی منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، بهبود شرایط جوی به ارتش سوریه کمک کرد تا شهروندان گرفتار در محاصره تروریست ها در منطقه دوما در غوطه شرقی در استان ریف دمشق را به مکانی امن منتقل کنند.
تروریست های داعش از مردم دوما به عنوان سپر انسانی در برابر حملات ارتش سوریه استفاده می کنند و تعدادی از آنها را نیز تاکنون بازداشت کرده اند.

یکی از شهروندانی که از دوما فرار کرده است در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: تروریست ها هنگام هر درگیری مردم را در یک میدان جمع می کردند و پس از پایان درگیری افراد بالای 40 سال را آزاد می کردند و افراد زیر 40 سال را به زندانی به نام توبه می بردند.

یک زن اهل دوما نیز به خبرنگار العالم، گفت: تروریست ها ما را در میدان شهر جمع کرده بودند و به سوی ما شلیک می کردند اما حالا ارتش ما را به اینجا آورده و از ما حمایت می کند.

یک زن دیگر نیز گفت: ما از دوما گریختیم و اکنون در حمایت ارتش هستیم و غذا و احتیاجات اولیه ما برطرف شده است.

دولت دمشق آوارگان غوطه را به یک مرکز نگهداری در منطقه قدسیا منتقل کرده و بلافاصله نسبت به امدادرسانی و برآورده کردن نیازهای اولیه آنها اقدام کرده است.

یکی از اعضای کادر پزشکی این مرکز نیز درباره وضعیت رسیدگی به آوارگان دوما گفت: اینجا علاوه بر تزریق، داوری رایگان برای بیماری های صعب العلاج و مزمن ارائه می شود و کادر پزشکی به طور 24 ساعته به بیماران خدمت رسانی می کنند.

شهروندانی که از دوما خارج شده اند تاکید می کنند که "زهران علوش" و گروه تروریستی تحت امرش موسوم به جیش الاسلام، پس از ظلم هایی که به شهروندان سوری روا داشتند پایگاه مردمی خود را در منطقه غوطه شرقی کاملا از دست داده و چشم امید مردم اکنون به عملیات ارتش سوریه در این منطقه است.

فراهم کردن امکان خروج شهروندان سوری از عمق غوطه شرقی یکی از اولویت های ارتش سوریه، همزمان با ادامه عملیات نظامی در دوما و حومه آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها