تهديد تروريست‌های سومالی و خواب آشفتۀ امريكايی‌ها

تهديد تروريست‌های سومالی و خواب آشفتۀ امريكايی‌ها
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 19:21

العالم - وزیر امنیت داخلی آمریکا اذعان کرد که تهدید اخیر گروه افراطي شباب المجاهدين سومالی علیه مراکز خرید ایالات متحده از جمله مرکز "مال آف امريكا" در مینه سوتا در شمال این کشور را جدی گرفته و از هموطنانش خواست تا در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "جی جانسون" وزیر امنیت داخلی آمریکا در واکنش به انتشار ویدئویی از سوی گروهک تروريستی شباب المجاهدين مبنی بر درخواست این گروه برای حمله به مراکز خرید کشورهای غربی به ویژه مراکز خرید آمریکا، کانادا و انگلیس ابراز نگرانی کرد.

وی به شبکه سی ان ان گفت: این بیانیه از سوی گروه الشباب بازتاب مرحله جدیدی در تهديدات تروريستي جهاني است که گروههایی مانند شباب المجاهدين یا داعش آشکارا خواستار عوامل مستقل برای انجام چنین حملاتی هستند.

جانسون در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدها علیه مراکز خرید "مال آف امريكا" اظهار داشت: هر زمان که سازمان های تروریستی به دنبال حمله به مکان خاصی هستند و از عوامل شان می خواهند دست به چنین حملاتی بزنند، ما باید آن را جدی بگیریم.

به دنبال اعلام وابستگي شماري از گروههاي تروريستي شمال آفريقا به گروهك خشونت طلب و تروريست داعش، نگراني هاي فراواني درباره اتحاد گروههاي افراطي در شمال آفريقا و تشكيل دولت خودخوانده تروريست ها در اين منطقه افزايش يافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها