همبستگی هزاران بحرینی با شیخ علی سلمان+عکس

همبستگی هزاران بحرینی با شیخ علی سلمان+عکس
جمعه 8 اسفند 1393 - 08:41

هزاران نفر از مردم بحرین بار دیگر با آمدن به خیابانها و برگزاری تظاهرات، همبستگی خود را با شیخ علی سلمان دبیرکل زندانی جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور ابراز داشته و صدور احکام اعدام و زندان علیه شهروندان بحرینی به دلایل سیاسی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران بحرینی ساعاتی پس از تصمیم دادگاه رژیم بحرین برای ادامه بازداشت شیخ علی سلمان تا جلسه سوم دادگاه در ماه مارس آینده و صدور حکم اعدام برای سه شهروند بحرینی و حبس ابد برای هفت نفر دیگر در پرونده موسوم به انفجار در منطقه الدیه، به خیابانها آمده و تظاهرات کردند.

این تظاهرات در مناطق المصلی، الدیه و بلاد قدیم در منامه پایتخت بحرین برگزارشد و تظاهرکنندگان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و سایر زندانیان سیاسی شدند. 

تظاهرکنندگان همچنین صدور حکم اعدام، حبس ابد و سلب تابعیت شماری از شهروندان بحرینی را به دلایل سیاسی محکوم کردند و آن را در ادامه تشدید حملات و هدف قراردادن مخالفان برشمردند. این رویکرد آل خلیفه از بیش از چهار سال پیش تاکنون است که همچنان بدون هیچ تغییری در برابر چشم جهانیان ادامه دارد.

تظاهرات شهروندان بحرینی در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی از 60 روز پیش ادامه دارد. شیخ علی سلمان به علت مطالبه حقوق مردم بحرین و حمایت از دموکراسی در بازداشت به سر می برد.

رژیم آل خلیفه شیخ علی سلمان را در 28 دسامبر سال 2014 میلادی به اتهام آنچه "تلاش برای براندازی رژیم و همکاری با قدرت‌های خارجی" خواند، بازداشت کرد.

بازداشت شخ علی سلمان محکومیت گسترده داخلی و بین المللی را به دنبال داشت و بسیاری از رهبران، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی در سراسر جهان آزادی فوری وی را خواستار شدند.

شيخ علی سلمان در چهارم فوريه از هوادارانش خواست که به اعتراضات دموکراسي‌خواهانه خود شدت ببخشند.

نيروهاي رژيم آل خليفه از زمان شروع اعتراضات مسالمت آميز مردم در سال 2011 تاکنون ده‌ها تن را کشته وصدها تن را بازداشت کرده اند.

معترضان بحريني خواستار کناره‌گيري خاندان آل خليفه از قدرت و برپايي حکومت منتخب مردمی هستند. 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها