از یکشنبه آینده؛

ترکیه و آمریکا تروریست‌های "خوب" را آموزش می‌دهند

ترکیه و آمریکا تروریست‌های
جمعه 8 اسفند 1393 - 21:46

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از آغاز قریب‌الوقوع آموزش و تجهیز افرادی که آنها را "مخالفان میانه‌رو سوری" نامید، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته «تانژو بیلگیچ» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، این کار از نخستین روز ماه مارس ( یکشنبه آینده) با همکاری آنکارا و واشنگتن آغاز خواهد شد و در نخستین سال، 5000 مخالف سوری تحت آموزش قرار می‌گیرند.

بیگلیچ در گفت وگو با خبرنگاران افزود: توافقنامه همکاری ترکیه و آمریکا برای تسلیح معارضان از روز یکشنبه آینده آغاز می شود.

اول اسفند ماه جاری تفاهمنامه همکاری آمریکا و ترکیه درخصوص آموزش و تجهیز تروریست ها در سوریه توسط «فریدون سینیرلی اوغلو» قائم مقام وزارت خارجه ترکیه و «جون بس» سفیر آمریکا در آنکارا به امضا رسید.

دراین تفاهمنامه، آمریکا ضمن تامین تجهیزات نظامی تروریست های مسلح در سوریه که از آنها به عنوان «مخالفان میانه رو سوری» یاد شده است، در اردوگاهی در شهر «کرشهر» واقع در بخش مرکزی ترکیه در دوره های سه ماهه، آنان را تحت آموزش قرار خواهد داد.

به موجب این سند، زمینه آموزش و ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای آن دسته از تروریست های سوری فراهم می شود که از نظر آنکارا و واشنگتن «مخالفان میانه رو» محسوب می شوند.

براساس این توافقنامه، قرار است به طور مرحله ای، در مجموع پنج هزار تن از این افراد آموزش ببینند.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه میزبان تشکلی موسوم به «شورای ائتلاف ملی سوریه» است و از شاخه نظامی آن که «ارتش آزاد سوریه» نامیده می شود، حمایت می کند.

تحلیلگران سیاسی، اقدامات ترکیه، عربستان، قطر و آمریکا علیه دولت قانونی سوریه را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور و موجب برافروخته تر شدن آتش نبردهای خونین می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها