فرار گروهی داعش از یکی از مناطق کرکوک

فرار گروهی داعش از  یکی از مناطق کرکوک
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 22:41

ده ها نفر از عناصر داعش از منطقه الحویجه در استان کرکوک درشمال عراق گریختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع محلی در کرکوک تأکید کرد که این عناصر در پی نزدیک شدن نیروهای عراقی صورت به آنان صورت گرفته است.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از ا این منبع خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن نیروهای ارتش به منطقه الحویجه و رسیدن آنان به منطقه الرشاد واقع در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک، ده ها نفر از عناصر داعش چهارشنبه شب به صورت گروهی مواضع خود در مرکز این منطقه و اطراف آن را رها کرده، و به سمت استان نینوا رفتند.

براساس این گزارش، اقدام عناصر داعش در منفجر کردن پل "زغيتون" مانع از رسیدن نیروهای عراقی به این منطقه شد؛ و نیروهای یگان مهندسی عملیات دجله تلاش می کنند تا با ساختن پل دیگری در این منطقه ، زمینه ورود این نیروها به منطقه الرشاد وانتقال آنان به مناطق العباسی و الحویجه را فراهم کنند.

منبع یاد شده افزود که سرکردگان داعش که دارای تابعیت های اروپایی و عربی هستند، خانواده ها و  اموال خود را به نینوا منتقل کرده اند؛ و عناصر مسلح محلی را که در الحویجه به داعش پیوسته اند، در برخی از نقاط اطراف الحویجه به حال خود رها کرده و برخی از تک تیراندازان را نیز در ورودی این منطقه مستقر کرده اند؛ تا از ورود نیروهای عراقی به این منطقه جلوگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها