واکنش نماینده عراقی به مواضع خصمانه ژنرال آمریکایی

واکنش نماینده عراقی به مواضع خصمانه ژنرال آمریکایی
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 16:23

نماینده پارلمان عراق ادعاهای یک ژنرال آمریکایی ضد نیروهای بسیج مردمی را نشانه ارزیابی اشتباه او از اوضاع خطرناک منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "موفق الربيعي" عضو ائتلاف ملي در مجلس نمايندگان عراق اظهارات اخير ژنرال ديويد پترائوس رئيس سابق سازمان اطلاعات مركزي آمريكا "سيا" درباره نيروهاي مسلح و مردمي عراق را برخلاف واقعيت موجود دانست و تاكيد كرد: پترائوس در ارزيابي خطري كه عراق، منطقه و آمريكا را احاطه كرده است، اشتباه كرد.

الربيعي در بيانيه اي اعلام كرد: با كمال تاسف، ارزيابي ژنرال پترائوس برخلاف واقعيت امنيتي موجود در عراق، سوريه و منطقه است. بزرگترين خطر در منطقه همان تندروي و تروريسم طایفه اي است كه بر پايه درك نادرست از شريعت ديني استوار است. اين درك نادرست افكار جاهلان و تندروها را تغذيه مي كند و آنها را به قاتلان و عاملان انتحاري تبديل مي نمايد و برخي از كشورهاي داراي رويكرد طایفه اي نيز راه را براي ورود آنها به عراق جهت اجراي عمليات تروريستي باز گذاشته اند.
وي افزود: عراق به طور رسمي از ایران خواسته است که در زمينه حضور شماري كارشناس مبارزه با تروريسم و تأمین مهمات برخي از سلاح ها، کمک کند.
الربيعي از كاخ سفيد خواست تا اوضاع موجود در عراق را به صورت عميقتر و واقعي تر ارزيابي كند.

پترائوس اخیرا در اظهاراتی نیروهای داوطلب بسیج مردمی را "باندهای مسلح" خوانده و مدعی شده است که این عناصر در طولانی مدت بزرگترین خطر برای ثبات عراق خواهند بود و نه داعش. !

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها