پیشروی کمیته‌های مردمی یمن به سوی عدن

پیشروی کمیته‌های مردمی یمن به سوی عدن
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 20:03

کمیته های مردمی یمن و مبارزان انصارالله پس از درگیری با عناصر مسلح و نیروهای وابسته به رئیس جمهور مستعفی، از دو محور به طرف مناطق جنوب یمن و عدن در حال پیشروی هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری ها در شهر "کرش" در منطقه میان استان "تعز" و "لحج" به موازات عدن، شدت بیشتری دارد کمیته های مردمی به منطقه "الشریجه" نزدیک این شهر سیطره یافتند.
منطقه "سناح" در شمال شهر "الضالع" که از مهمترین مواضع نیروهای جنوب است، شاهد درگیری بوده و کمیته های انقلابی توانستند مقر مدیریت محلی الضالع را تصرف کنند.
تیپ 33 زرهی در الضالع وفاداری خود را به کمیته های انقلابی اعلام کرد.
همچنین درگیری کمیته های انقلابی با افراد مسلح قبایل یمن، هواداران عبد ربه منصور هادی و عناصر القاعده در استان "البیضاء" در مرکز یمن ادامه دارد.    
ارتش یمن نیز به فرودگاه "تعز" سومین شهر بزرگ یمن در شمال عدن سیطره یافت.
منابع خبری نیز از غارت موسسات دولتی در عدن توسط شبه نظامیان عبد ربه و درخواست مردم شهر از ارتش و طرف های ذی ربط برای ورود به شهر جهت جلوگیری از اقدام های مزبور خبر دادند.

عبدربه منصور هادي، ریيس جمهوري مستعفي يمن، که به شهر جنوبي عدن گريخته، اين شهر را پايتخت يمن اعلام کرده است.

منصور هادي از سوي عربستان و برخي قبايل جنوب يمن که با شبکه القاعده در اين کشور همکاري مي‌کنند، حمايت مي‌شود. وی از عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خواسته است به یمن نیروی نظامی اعزام کنند.

پربیننده ترین خبرها