جدیدترین گزارش خبرنگار العالم از اوضاع جنوب یمن

جدیدترین گزارش خبرنگار العالم از اوضاع جنوب یمن
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 12:32

خبرنگار شبکه خبری العالم ظهر امروز در جدیدترین گزارش خود از اوضاع جنوب یمن اعلام کرد: برخی خبرها از کنترل ارتش و کمیته های مردمی بر منطقه باب المندب حکایت دارد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن با اشاره به کنترل ارتش و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله بر پایگاه هوایی العند گفت: کنترل بر پایگاه العند بعد از فرار وزیر دفاع سابق یمن از این پایگاه صورت گرفت.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی درحال تامین امنیت پایگاه العند هستند و عناصر مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن قبل از فرار از این پایگاه، دست به به سرقت و چپاول گسترده در آن زدند.

* کنترل بر بندر راهبردی "مخا" و منطقه باب المندب

خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای یمنی و کمیته های مردمی همچنین توانستند بندر راهبردی "مخا" در دریای سرخ را به کنترل خود در بیاورند.

به گفته وی، خبرهایی درخصوص کنترل ارتش و این کمیته ها بر منطقه باب المندب وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارتش یمن و کمیته های مردمی تعدادی از افسران و نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی از جمله محمد صالح طماح فرمانده پایگاه را به اسارت گرفتند.

خبرنگار العالم گفت: تیپ 33 زرهی نیز بر دو منطقه الملاح و الحبیلین بین استان های لحج و الضالع در جنوب یمن کنترل یافته و درحال ادغام شدن در ارتش و کمیته های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شهر الحُوطة مرکز استان لحج را بعد از فروپاشی صفوف عناصر مسلح رئیس جمهور مستعفی یمن به کنترل درآورند.

* آماده باش کامل در استان صعده

وی همچنین از آماده باش کامل در استان صعده در مجاورت عربستان خبر داد و افزود: یک میلیون نفر برای جنگیدن در کنار ارتش و کمیته های مردمی داوطلب شده اند.

خبرنگار العالم گفت: شهر صنعا نیز امروز شاهد حضور گسترده مردم در میدان السبعین برای تشییع پیکر شهدای حملات انتحاری اخیر به نمازگزاران دو مسجد بدر و الحشوش است.

* خروج هیئت های دیپلماتیک از عدن

وی همچنین گزارش داد که عربستان، امارات و کویت نیز دفاتر دیپلماتیک خود را تخلیه کرده و شهر عدن را ترک کردند.

خبر دیگر از یمن نیز حاکی است سفیر مصر در یمن و اعضای کنسولگری این کشور امروز شهر عدن را به مقصد قاهره ترک کردند.

* بازداشت برادر عبدربه منصور هادی

در همین حال، برخی منابع رسانه ای نیز گفتند: ارتش یمن و کمیته های مردمی از سمت منطقه شبوه وارد منطقه عدن شده و سرتیپ محمود الصبیحی و ناصر برادر عبدربه منصور هادی را دستگیر کردند.

این منابع افزودند: ارتش و کمیته های مردمی سرتیپ ستاد فیصل رجب از طرفداران رئیس جمهوری مستعفی یمن را در حومه شهر الحوطه دستگیر کردند.

برخی منابع یمنی نیز گفتند: بخشی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وارد شهر مکراس در استان ابین شده و به سمت شهر لودر در حرکت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها