سقوط تکریت برای داعش چه مفهومی دارد؟

سقوط تکریت برای داعش چه مفهومی دارد؟
پنج‌شنبه 13 فروردين 1394 - 13:56

در پی آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین توسط نیروهای عراقی، گروه تروریستی داعش علاوه بر متحمل شدن خسارتهای سنگین، مهم ترین مراکز فرماندهی و کنترل نیروهای خود را نیز در این استان از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع عراقی تأکید کردند که داعش علاوه بر از دست دادن 312 نفر از ورزیده ترین نیروهایش در تکریت، ضربات مهلک دیگری نیز دریافت کرده است. به طوری که با از دست دادن کنترل بر شهر تکریت به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فرماندهی و کنترل نیروهایش در استان صلاح الدین، عملا امکان حمله به استان دیالی یا مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی در "الدور"، "العلم"، "سامرا"، "بلد" و "الدجیل" تا "بغداد" و همچنین تحرک به سمت غرب و استان "الانبار" را از دست داد.
علاوه بر این درگیری های اخیر نشان داد که روش داعش در بمب گذاری ساختمان ها و راهها نیز نمی تواند مانع پیشروی نیروهای عراقی به سوی مناطق تحت اشغال این گروه شود.
همچنین مهمترین مناطق تحت اشغال داعش در جنوب و غرب کرکوک، یعنی "الحویجه"، "الرشاد"، "الریاض" و العباسی نیز از شرق، شمال و جنوب در معرض حمله نیروهای عراقی و پیشمرگه های کرد، قرار خواهند گرفت.
علاوه بر این، به دنبال پاکسازی شهر تکریت و استان صلاح الدین، استان نینوا که داعش بیشتر بخش های آن را در اشغال خود دارد، از طرف شمال، شرق، جنوب و شمال غرب تحت محاصره قرار خواهد گرفت، و تنها مسیر ارتباطی این گروه تروریستی با استان الانبار از طرف جنوب غرب و گذرگاه القائم خواهد بود.
بیشتر ناظران بر این باورند داعش با از دست دادن کنترل شهر تکریت زمینه را برای پیشروی نیروهای عراقی از جنوب به داخل استان نینوا و پاکسازی شهر موصل در هفته ها و ماههای آینده فراهم کرده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها