جزئیات تازه ای از جنایت های داعش در تکریت+فیلم

جمعه 14 فروردين 1394 - 12:40

تکریت (العالم) نیروهای نظامی عراقی در خلال آزادسازی شهر تکریت محل اعدام صدها سرباز عراقی توسط تروریست های داعش در کشتار مشهور به "قتل عام اسپایکر" را شناسایی کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خانواده های قربانیان با هدف شناسایی بقایای اجساد فرزندانشان، روانه محل این وقوع این جنایت شده اند.

هنوز آثار این جنایت همچنان موجود است و براساس آنچه در ویدئوی منتشره از سوی تشکیلات تروریستی داعش، مشخص است، این جنایت در یکی از کاخ های ریاست جمهوری در تکریت اتفاق افتاده است و پس از شلیک به سر قربانیان، اجساد آنها در رودخانه دجله انداخته می شود.

شیخ حیدر الخفاجی، مسئول عقیدتی نیروهای مردمی عراق در این باره به خبرنگار العالم گفت: جوانانی که در این جنایت قربانی شدند، سربازان غیر مسلحی بودند که هیچگونه تجهیزاتی در اختیار نداشتند و در هنگام دفاع، لباس شخصی بر تن داشتند.

در نزدیکی محل وقوع این جنایت، گورهای دسته جمعی قربانیان این کشتار کشف شد. خانواده های قربانیان با چشمانی اشک بار در صحنه حضور یافتند و با اشک هایشان سرنوشت فرزندانشان را بازگفتند. هر کدام از آنها در تلاش برای یافتن اثری از عزیزانش بود.

یکی از نزدیکان قربانیان این جنایت به خبرنگار العالم گفت: در جستجوی نشانه ای از برادرم هستم تا نشانه ای بر روی آن قرار دهم و سپس برگردم. اما متأسفانه هنوز آن را پیدا نکرده ام.

یک سرباز عراقی نیز در این باره گفت: در جریان نبش یکی از قبرها، چند استخوان و لباس کشف شد و ما همچنان منتظر رسیدن نیروهای نهادهای انسانی و بهداشتی هستیم تا گورها نبش و هویت قربانیان کشف شود.

علاوه بر این گورهای دسته جمعی که در تکریت کشف شده است، قبرهای دیگری در منطقه بوعجیل وجود دارد که پس از پاکسازی آن مناطق از تروریست های داعش، کشف شده اند.

خبرنگار العالم از محل یکی از گورهای دسته جمعی گزارش داد که پس از نبش قبرها، هویت شماری از قربانیان این جنایت کشف شده است و همچنان این گورها در انتظار حضور نیروهایی از سازمان ملل و هلال احمر هستند تا هویت سایر قربانیان، پس از نبش آنها، مشخص شود.
07:30- 4/2- TOK
 

پربیننده ترین خبرها