وزیر آمریکایی: ناآرامی در یمن به سود القاعده است

وزیر آمریکایی: ناآرامی در یمن به سود القاعده است
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 12:15

وزیر جنگ آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که شورشیان القاعده از بی نظمی و ناآرامی در یمن به عنوان فرصتی برای پیشروی در خاک این کشور استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «اشتون کارتر» وزیر جنگ آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی القاعده از درگیریها و چالشهای موجود در یمن سوء استفاده کرده و منافعی را کسب کرده است.

کارتر که در ژاپن به سر می برد در نشستی خبری در توکیو گفت: «اوضاع در یمن هنوز بسیار ناپایدار است و گروه‌های متعددی در درگیری ها در این کشور مشارکت دارند که انصارالله یکی از این گروه‌ها، و شاخه القاعده در شبه جزیره عرب گروهی دیگر است که از بی نظمی در یمن و سقوط دولت مرکزی به نفع خود استفاده می کند.»

به نوشته رویترز، کارتر تصریح کرد: آمریکا از فعالیت های شاخه القاعده در شبه جزیره عرب - که شاخه قدرتمند القاعده در منطقه محسوب می شود- و علاوه بر بلندپروازی های منطقه ای، قصد حمله به اهداف غربی را نیز دارد، به شدت نگران است.

وی با اشاره به فعالیت های این گروه شورشی در یمن گفت: «ما شاهد پیشروی های مستقیم این گروه در تلاش برای تصرف مناطقی هستیم که صحنه درگیری است.»

وزیر جنگ آمریکا گفت، کشورش که با هواپیماهای بدون سرنشین این گروه شورشی را هدف قرار می داد، به مقابله با تهدیدی که از سوی این شورشیان احساس می شود، ادامه خواهد داد.

کارتر تصریح کرد: «به طور قطع اجرای عملیات مبارزه با ترویسم با وجود یک دولت پایدار که مایل به همکاری است، آسان تر است. اما این شرایط هم اکنون در یمن وجود ندارد و ما باید به شیوه ای دیگر عمل کنیم. به هر حال ما این کار را خواهیم کرد و هم اکنون نیز مشغول مبارزه ایم».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها